Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث فعالیت 480 گشت پلیس در نوروز 96/توقیف 34 هزار موتور سیکلت و 17 هزار خودروی مزاحم در همدان

فعالیت 480 گشت پلیس در نوروز 96/توقیف 34 هزار موتور سیکلت و 17 هزار خودروی مزاحم در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از توقیف 34 هزار موتور سیکلت و 17 هزار خودروی مزاحم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرارگاه نوروزی امام علی(ع) از یک ماه پیش تشکیل شده است، اظهار داشت: تمام عملیات های نوروزی از سوی این قرارگاه هدایت می شود.

وی با بیان اینکه مقابله با خرید و فروش مواد محترقه در محورهای مواصلاتی و داخل شهرها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بستر چهارشنبه سوری در همدان به یک بحران تبدیل شده بود و مردم در جنوب شهر گردهم می آمدند و مواد دست ساز منفجره تعداد قابل توجهی از افراد را دچار خسارات جبران ناپذیر می کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر مدیریت فرزندان از سوی خانواده ها در آخرین چهارشنبه سال، خاطرنشان کرد: طرح محله محوری در چهارشنبه سوری با هدف کاهش حوادث و ایجاد امنیت و آرامش اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه مواد محترقه بی خطر و مجاز وجود ندارد، اظهار داشت: در استان محل مجازی برای فروش مواد محترقه فعالیت نمی کند.

وی با بیان اینکه پلیس با شادی مردم مخالف نیست، تصریح کرد: در استان همدان مشارکت از سوی مردم به خوبی انجام شده و امید می رود امسال نیز همکاری ادامه داشته باشد.

کشف 6 میلیون مواد محترقه در همدان

مهدیان نسب با اشاره به تلاش پلیس جهت کاهش خسارات در چهارشنبه سوری، یادآور شد: امسال بیش از شش میلیون مواد محترقه جمع آوری و کشف شده است.

وی همچنین تصریح کرد: نیروی انتظامی به دنبال این است که با برنامه های فرهنگی و اجتماعی، حوادث در آخرین چهارشنبه سال را به حداقل برساند و حتی یک جراحت نیز در استان اتفاق نیفتد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: چندین سال است که نقطه بحران در شهر همدان برای چهارشنبه سوری وجود ندارد.

وی به محدودیت های ترافیکی آخرین چهارشنبه سال اشاره و تصریح کرد: محدودیت ها در میدان پژوهش، میدان بعثت، بلوار بعثت، میدان بیمه و ابتدای بلوار دره مراد بیگ اعمال می شود؛ هرچند با توجه به وجود چند بیمارستان در این مناطق، مشکلی برای تردد به سمت این مراکز وجود ندارد.

مهدیان نسب تأکید کرد: سعی بر این است که شادی مردم به محله های خودشان محدود شود.

وی با بیان اینکه موتور سیکلت های متخلف توقیفی در آخرین چهارشنبه سال تا پایان تعطیلات نوروز تحویل داده نخواهد شد، اظهار داشت: پلیس از ساعت 18:30 آخرین چهارشنبه سال، عملیات خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: توصیه می شود که رانندگان، خودروهای خود را در محدوده طرح ترافیک پارک نکنند و وسایل نقلیه در خیابان ها رها نشود.

فرمانده انتظامی استان همدان به برنامه پلیس جهت ایجاد امنیت در پنج شنبه آخر سال اشاره و خاطرنشان کرد: سال 96 با شعار نشاط بهاری با نظم و قانون مندی آغاز می شود چراکه بدون شک نشاط بدون قانون ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در غرب کشور از محورهای مواصلاتی استان همدان صورت می گیرد، گفت: شش هزار نفر در طرح نوروزی در دو شیفت به کار گرفته خواهند شد.

فعالیت 480 گشت پلیس در نوروز 96

مهدیان نسب افزود: سرایداران، نگهبانان و شب گردها نیز مورد استفاده پلیس قرار خواهد گرفت و 480گشت پلیس پیاده، سواره و موتوری نیز در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه 56 ایستگاه پلیس در نوروز96 فعال هستند، گفت: از این تعداد 13 ایستگاه پلیس راهور و43 ایستگاه، انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: روز شنبه 28 اسفندماه طرح انتظامی نوروزی به طور کامل و رسمی در استان همدان آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: کمربند امنیتی برای استان در نظر گرفته شده و ایست و بازرسی در اماکن تفریحی پیش بینی شده که فاصله بین مردم و پلیس را به حداقل می رساند.

سارقان سابقه دار مرخصی نمی روند

مهدیان نسب با بیان اینکه سارقان سابقه دار در ایام نوروز به مرخصی نخواهند رفت، خاطرنشان کرد: خودروهای مزاحم در این ایام مورد برخورد قرار می گیرند و توقیف خواهند شد.

وی همچنین تصریح کرد: افراد برای جابه جایی اثاثیه در ایام نوروز باید به پلیس مراجعه کرده و مجوز دریافت کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه مردم هنگام خروج از منزل در تعطیلات باید استحکام و ایمنی را در نظر داشته باشند، اظهار داشت: توصیه می شود که مردم در صورت مسافرت، منازل خود را به افرادی مطمئن و مورد اعتماد بسپارند.

وی با تأکید بر رانندگی ایمن در ایام نوروز، یادآور شد: رانندگان پیش از سفر از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند و با توجه به آمار بالای واژگونی در محورهای مواصلاتی، از رانندگی با شتاب خودداری شود.

مهدیان نسب با بیان اینکه دلیل اصلی تصادفات در جاده های فرعی، عدم ایمنی جاده است، تصریح کرد: بنرها و تابلوهای اطلاع رسانی در محورهای مواصلاتی نصب و پلیس راه نیز در این ایام تقویت خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از تشدید آمادگی پلیس110  در ایام نوروز خبر داد و افزود: پلیس تمام توان خود را در نوروز برای ایجاد آرامش و امنیت به کار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های 16 گانه پلیس در سال جاری اشاره و تصریح کرد: 11 اولویت پلیس رویکردی با محوریت اقتصاد مقاومتی دارد که مبارزه با توزیع مواد مخدر یکی از این اولویت ها به شمار می رود.

کشف 5 تن مواد مخدر در همدان

مهدیان نسب از کشف بیش از پنج تن انواع مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان کشف مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان نوعی رکورد شکنی است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: 78 باند توزیع کننده در استان منهدم شده و جمع آوری خرده فروشان و معتادان نیز 18 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین کشف مواد مخدر کشور 15 درصد و استان همدان 25 درصد است، اظهار داشت: همدان شبکه ای را منهدم کرد که 11 استان برای انهدام آن اقدام کرده بودند و در این عملیات 23 نفر دستگیر شده و 17 دستگاه توقیف شد.

مهدیان نسب با اشاره به انجام963 عملیات پاکسازی و دستگیری ده هزار و 852 نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان، خاطرنشان کرد: دو هزار و 28 نفر معتاد متاجهر در استان به ماده 15 و 16 معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری42 دستگاه موتور سیکلت توزیع کننده مواد مخدر توقیف شده است، گفت: 59 هزار و 660 نفر در معرض آسیب مواد مخدر مورد آموزش قرار گرفتند.

مهدیان نسب با بیان اینکه 486 هزار و 43 نفر  از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه با پلیس تماس گرفتند، خاطرنشان کرد: 261 هزار و 635 تماس منجر به عملیات شده که 54 درصد از تماس ها را شامل می شود و 46 درصد به میزان 224 هزار تماس به راهنمایی و مشاوره اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در آینده فوریت های پلیس متمرکز خواهد شد، گفت: این اقدام در انتظار ابلاغ ناجا است و توزیع مأموریت در فرماندهی انتظامی استان صورت خواهد گرفت.

کاهش 26 درصدی سرقت در استان همدان

مهدیان نسب با اشاره به اینکه سرقت در استان 26 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: میانگین کاهش سرقت در کشور چهار درصد است و همدان 22 درصد از کشور جلو است.

وی از انجام 16 طرح پیشگیرانه و چهار طرح عملیاتی در استان خبر داد و افزود: پنج هزار و 26 نفر شب گرد در استان ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به پیگیری 26 هزار پرونده قضایی در استان، تصریح کرد: 680 هزار اوراق قضایی در استان صادر شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 74 درصد از سرقت ها منجر به کشف شده است، گفت: قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان راه اندازی شده و پاسگاه ها و کلانتری ها نیز در این زمینه مأموریت یافته اند که 187 مأموریت پلیسی در این زمینه صورت گرفته و منجر به کشف 134 میلیارد تومانی قاچاق کالا و ارز شده است.

پلیس 144 باند قاچاق کالا را در همدان منهدم کرد

وی با اشاره به اینکه144 باند قاچاق کالا در استان همدان منهدم شده است، اظهار داشت: سرقت مسلحانه از بانک 200 درصد و جرائم به عنف 34 درصد کاهش یافته است.

مهدیان نسب از کشف 94 درصد از قتل ها در استان خبر داد و افزود: در سال جاری 12 هزار و 62 سایت مجرمانه در استان شناسایی شده و 216 پرونده قضایی تشکیل شده و 175 نفر مجرم اینترنتی دستگیر شده اند که دستگیری نسبت به سال قبل 106 درصد افزایش و کشف جرائم 98 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مزاحمت اینترنتی و برداشت غیرمجاز و تهدید و اخاذی از جمله جرائم در فضای مجازی به شمار می رود.

فرمانده انتظامی استان همدان به انجام 30 جلسه ملاقات مردمی در استان اشاره و تصریح کرد: 37 هزار تماس در سامانه 197 به ثبت رسیده که رضایتمندی از عملکرد پلیس 85 درصد است.

346 نفر در جاده های همدان جان باختند

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس، تلفات جاده ای 9 درصد کاهش و تصادفات درون شهری سه درصد افزایش یافته است، گفت: 380 نفر در سال گذشته در حوادث جان باختند که امسال به 346 نفر رسیده است.

مهدیان نسب اضافه کرد: پارسال تصادفات در درون شهر 75 نفر بوده که در سال جاری به 77 نفر رسیده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به 34 هزار و 680  موتور سیکلت مزاحم و متخلف در استان، گفت: 17 هزار و 106 خودروی مزاحم و متخلف نیز توقیف شده اند.

وی ادامه داد: سه هزار و 407 جلسه آموزش همگانی در حوزه اجتماعی برگزار شده و 34 هزار و 407 نفر را در بخش های مختلف مورد آموزش قرار داده است.

مهدیان نسب با بیان اینکه 19 هزار و 200 مشاوره رایگان در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: 85 درصد از مرجعات جهت مشاوره به صلح منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: همدان در حوزه امنیت اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق از استان های برتر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه انتخابات ساز و کار خود را تعریف کرده است، یادآور شد: حفاظت از صندوق های اخذ رأی بر عهده نیروی انتظامی است و تلاش خود را در این زمینه و تأمین امنیت تشدید خواهد کرد.

مهدیان نسب با اشاره به نصب 56 دوربین ثبت سرعت و تخلف در جاده های استان، خاطرنشان کرد: وضعیت خوبی در این زمینه در جاده های استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دست فروشی هیچ ارتباطی با پلیس ندارد، اظهار داشت: مردم کار اقتصادی را امنیتی نکنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به ساماندهی دست فروشان، تأکید کرد: شهرداری برای جمع آوری دست فروشان پیاده راه بوعلی اقدام کرد و با توجه به عدم تمکین دست فروشان، نیروی انتظامی برای جمع آوری وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه میانگین حضور نیروهای پلیس در محل صحنه 15 دقیقه است، تصریح کرد: پاسخگویی اپراتور نیز دو دقیقه است که اگر بیش از این باشد تخلف صورت گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن