Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث چهارشنبه‌سوری در همدان 130 نفر را روانه بیمارستان کرد/دانش‌آموزان در صدر مصدومین

چهارشنبه‌سوری در همدان 130 نفر را روانه بیمارستان کرد/دانش‌آموزان در صدر مصدومین

از 20 تا 25 اسفند‌ماه 130 مورد مصدوم در جریان حوادث منتهي به چهارشنبه پايان سال در همدان گزارش شده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان همدان، از اين تعداد 15 مورد توسط فوريت‌هاي پزشكي مراقبت پيش بيمارستاني شدند و به مراكز تحصصي درماني منتقل شده‌اند و مابقي 115 نفر مراجعه مستقيم به مراكز درماني داشته‌اند.

از اين تعداد حدود 16 مورد بستری و اعزام به اتاق عمل بوده‌اند پنج نفر نياز به جراحي و 11 نفر ديگر بستري شده‌اند. آسيب‌ديدگان بيشتر دانش‌آموز بوده‌اند.

از تعداد 130 نفر مصدوم 110 نفر مرد و 20 نفر زن بوده‌اند. در سال 94 تعداد مصدومان 99 نفر بوده‌اند که در سال 95 حدودا 30 درصد افزايش داشته است.

بيشترين آسيب ناشي از ترقه در انواع مختلف بوده است بیشترین تعداد مصدومان در استان مربوط به شهرستان همدان با حدود 50 درصد و مابقي به شهرستانهاي ملاير ، رزن و... اختصاص داشته است.

بيشترين نواحي مورد آسيب صورت از نواحي مختلف خصوصا چشم‌ها و دست بوده است كه به دليل حساسيت چشم و در معرض بودن دستها بيشترين آسيب‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

اميد است با مروري بر تجربيات تلخ چهارشنبه‌سوزي‌ها، سالهاي آينده شاهد تدبر بيشتري در برگزاري اين رسم به انحراف كشيده شده باشيم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن