Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جزئیات آتش‌سوزی منزل مسکونی در همدان

جزئیات آتش‌سوزی منزل مسکونی در همدان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان پس از دو و نیم ساعت تلاش مستمر آتش سوزی یک مجتمع مسکونی را مهار و 20 نفر از افراد گرفتار در دود و آتش را خارج کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد رضا بیاناتی در این باره گفت: ساعت21 و 23 دقیقه پنجشنبه 18 خرداد سامانه 125 همدان گزارشی از وقوع انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی دریافت کرد.

وی افزود: با دریافت این گزارش بلافاصله دو گروه عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک گروه از ایستگاه شماره 18 به نشانی اعلام شده در خیابان تختی اعزام شدند.

بیاناتی تصریح کرد: آتش نشانان اعزام شده با وجود ترافیک معابر اصلی و پارک  چند خودرو در مسیرهای منتهی به محل حادثه در زمانی کمتر از 5 دقیقه به محل حادثه رسیده بودند با مشاهده شعله های آتش که در حجم وسیعی از پنجره یکی از واحدها خارج می شد بلافاصله با تقسیم شدن به دو گروه عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را آغاز کردند.

وی اظهار کرد:با توجه به اهمیت نجات جان افراد، یک گروه از اتش نشانان ضمن درخواست نیروی کمکی از ستاد فرماندهی اقدام به عملیات جستجو و نجات مصدومین و محبوسین از واحدهای مختلف ساختمان حادثه دیده نموده و همزمان گروه دیگر از آتش نشانان اقدام به  اطفاء حریق کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: با رسیدن گروه های کمکی از ایستگاه های 12،15 و 19 عملیات با سرعت بیشتری پیگیری شد و آتش نشانان ضمن تلاش برای تخلیه دود غلیظی که تمام ساختمان را دربر گرفته بود اقدام به انتقال افراد محبوس شده به خارج از ساختمان کردند.

وی اضافه کرد:آتش نشانان با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر 20 نفر از ساکنان ساختمان را که به دلیل دودگرفتگی  درون  واحدها محبوس شده بودند به خارج از محل حادثه منتقل کرده و در اختیار عوامل فوریت های پزشکی قرار دادند.

بیاناتی تصریح کرد: در این عملیات که به مدت 2 ساعت و 32 دقیقه به طول انجامید 25 آتش نشان در قالب 7 گروه عملیاتی مشارکت داشتند که 3 نفر از آنان به علت دود گرفتگی و 1 نفر به علت سوختگی دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه علت یابی دقیق  (مرحله دوم)  بروز حادثه توسط کارشناسان  سازمان  در دست بررسی است گفت:بررسی های اولیه حاکی از آن است که آتش سوزی از واحد 5 ساختمان آغاز و دود و حرارت آن به سایر قسمتهاسرایت کرده است.

محمدرضا بیاناتی اظهار کرد : وضعیت نهایی مصدومان و افراد فوت شده از طریق مرکز فوریت های پزشکی  ،سازمان پزشکی قانونی و سایر دستگاه های ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در پایان اشاره به مشکلات آتش نشانان برای رسیدن به محل حادثه از شهروندان خواست از پارک خودروهای خود در معابر باریک خودداری نموده و در زمان بروز حوادث راه را برای خودروهای آتش نشانی بازکنند.

وی از رسانه ها و فعالان فضای مجازی نیز درخواست کرد  با توجه به گستردگی ابعاد حادثه از انتشاراخبار تایید نشده توسط دستگاه های ذیصلاح خودداری کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن