Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سهل انگاری در سوزاندن سیم‌کارت مفقودی دردسرساز شد

رئیس پلیس فتا استان همدان:
سهل انگاری در سوزاندن سیم‌کارت مفقودی دردسرساز شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که با سیم كارتی كه پیدا كرده بود، در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری با مشخصاتی یکی از شهروندان همدانی می‌کرد، در تحقیقات پلیس فتا استان دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر این که فردی ناشناس با سوءاستفاده از نام و جایگاه ایشان از بستگانش کلاهبرداری کرده شناسایی عامل یا عاملان کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسي اظهارات شاکي مشخص گردید، از طريق بستگان متوجه شده فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعي اقدام به ایجاد حساب کاربری با اسم و مشخصات ایشان نموده و با دادن شماره کارت به مخاطبین سیم کارت از آنها در خواست پول کرده است.

اين مقام ارشد انتظامي بیان کرد: کارشناسان اين پليس با حساسيت نسبت به پيگيري موضوع مطروحه اقدام و با به کارگيري شگردهاي فنی و پليسي، متهم را شناسايي و پس از اخذ دستور مقام محترم قضايي نامبرده را دستگير کردند.

سرهنگ سرخوش گفت: در تحقیق از متهم، وی در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بوده که درنهایت با مشاهده ادله و مستندات به انجام عمل مجرمانه خود اعتراف و بیان کرد که با استفاده از سیم کارت فرد شاکی از طریق شبکه اجتماعی تلفن همراه از آشناهای ایشان در خواست پول می‌کردم، که از این کار خود پشیمان هستم.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: در ادامه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی گردید.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مفقودی سیم کارت تلفن همراه خود، در اسرع وقت در راستای پیشگیری از هرگونه استفاده غیرقانونی از سوی افراد نابهنجار، نسبت به غیر فعال سازی آن اقدام تا دچار دردسرهای احتمالی نشوند.

سرهنگ سرخوش در پایان از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CyberPolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن