Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دستگیری زن کلاهبردار در همدان

دستگیری زن کلاهبردار در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: زن همدانی که با عنوان کارمند بهزیستی از زنانی که به دنبال فرزندپذیری بودند، کلاهبرداری می کرد دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ رضا زارعی اظهار داشت: مرداد ماه سال 95 یک زن با مراجعه به پلیس آگاهی از 2 متهم که با همدستی یکدیگر و معرفی خود به عنوان کارمند بهزیستی اقدام به کلاهبرداری از او کرده بودند ، شکایت کرد.

وی اضافه کرد: به گفته شاکی، وی با یک واسطه با متهم اصلی آشنا شده و متهم اصلی عنوان کرده که می تواند خارج از نوبت یک نوزاد تحویل شاکیه بدهد.

رئیس پلیس آگاهی همدان بیان کرد: متهم اصلی برای جلب اعتماد این زن اقدام به نشان دادن تصاویری از کودکان کرده و با اغفال شاکیه 130 میلیون ریال از او دریافت و به تعهد خود عمل نکرده است.

سرهنگ زارعی گفت: پرونده این زن به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ارجاع داده شد با این وجود اقدامات صورت گرفته توسط پرسنل این حوزه منجر به دستگیری متهم اصلی نشد.

وی ادامه داد: پس از گذشت 2 سال، پرونده مشابه دیگری با این مضمون و این شیوه کلاهبرداری در پلیس آگاهی همدان تشکیل شد.

رئیس پلیس آگاهی همدان اضافه کرد: متهم اصلی در این پرونده نیز با وعده و وعید تحویل نوزاد خارج از نوبت 120 میلیون ریال از شاکیه کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ زارعی افزود: با استعلام از نهادهای درون و برون سازمانی و تحقیقات محلی، یکی از متهمان در همدان شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان کرد: این متهم اعتراف کرد که تمامی اقدامات مجرمانه توسط متهم اول انجام شده و او در این ماجرا هیچگونه وجهی دریافت نکرده و تعهدی نداده است.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهار داشت: نتیجه تحقیقات پلیس گویای مهاجرت متهم نخست به یکی از استان های مجاور و حضور مقطعی وی در همدان بود.

سرهنگ زارعی افزود: با انجام عملیات مراقبت و کنترل محل اختفای متهم در همدان شناسایی و در یک عملیات این زن دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در حضور شاکیان پرونده به جرم خود اعتراف کرد که در نهایت پس از تکمیل پرونده، این زن کلاهبردار تحویل مراجع قضایی شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن