Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث انجام 418 عملیات توسط آتش‌نشانان همدانی

انجام 418 عملیات توسط آتش‌نشانان همدانی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان در دو ماهه نخست سال جاری 418 عملیات امداد و نجات ،اطفاء حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا بیاناتی با اعلام این مطلب گفت: 256 مورد از عملیات‌های صورت گرفته در حوزه امداد و نجات بوده که بیشترین تعداد آن نجات افراد محبوس در آسانسور با 60مورد، نجات افراد محبوس در اماکن مختلف با 40 مورد، نجات حیوانات 33 مورد،  مهار حیوانات 24 مورد، امداد و نجات در سیلابها 24 مورد و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیاء مختلف 14 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه اماکن مسکونی با 136 مورد  بیشترین کاربری عملیاتهای امداد و نجات را به خود اختصاص داده است افزود: درعملیاتهای امداد و نجات 11مرد و 5 زن مصدوم شده و 217 نفر شامل 110 مرد و 107 زن با تلاش آتش‌نشانان نجات یافته‌اند.

بیاناتی با اشاره به انجام 149 عملیات اطفاءحریق در دو ماهه نخست سال گفت: وسایل نقلیه با 35 مورد، اماکن مسکونی با 27 مورد، مراکز تجاری با 17 مورد، باغات و فضای سبز با 15 مورد و مراکز اداری با 5 مورد بیشترین کاربری حوادث آتش‌سوزی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه علت 103 مورد از حوادث آتش‌سوزی غیر عمدی، 43 مورد عمدی و 3 مورد در دست بررسی کارشناسی است افزود: در این حوادث 13 نفر از جمله دو آتش نشان مصدوم شدند و 5 نفر با تلاش آتش‌نشانان نجات یافتند.

وی با اشاره به اینگه 5 مورد از عملیاتهای اطفاء حریق 2 مورد از عملیاتهای امداد و نجات خارج از محدوده شهر همدان انجام شده است افزود: آتش‌نشانان در دو ماهه اول سال 15 عملیات احتیاط حریق و حوادث نیز انجام داده اند که 10 مورد آن در اماکن حساس، 3 مورد در مناسبتها و 2 مورد ابلاغی از طرف شورای تامین استان بوده است.

محمدرضا بیاناتی از آموزش ایمنی و آتش‌نشانی به 3 هزار و 987 نفر از اقشار مختلف شهروندان در دو ماهه اول سال خبر داد و افزود: در این مدت 110 مورد در دستورالعمل و طرح ایمنی و 128 مورد تاییدیه طرح ایمنی ساختمانها صادر شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن