Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دوست خانوادگی تو زرد درآمد/ انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی در ملایر

دوست خانوادگی تو زرد درآمد/ انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی در ملایر

فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر گفت: فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملایر شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ علی‌بخشی در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان ملایری با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکواییه‌ای مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی همسر وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، خواستار رسیدگی به موضوع و شناسایی فرد منتشر کننده تصاویر گردید.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکي، پرونده‌اي در اين رابطه تشکيل شده و در دستورکار کارشناسان پليس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با پیگیری مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده‌ عامل انتشار تصاویر که از دوستان خانوادگی شاکی بود  شناسایی و ضمن اخذ مجوزهای لازم قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه‌، دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ علی‌بخشی گفت: متهم، در تحقیقات مقدماتی هر گونه ارتباط خود را با موضوع انکار می‌نمود که پس از مواجهه با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، در نهایت به بزه انتسابی معترف شد که به دلیل اختلافات خانوادگی با شاکی اقدام به انتشار تصاویر وی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر افزود: در ادامه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه عدم رعایت حیطه بندی در خصوص نگهداری از اطلاعات محرمانه و شخصی نظیر تصاویر خصوصی و خانوادگی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه  داشته باشد، به کاربران توصیه کرد: حتما فایل‌های شخصی و خصوصی خود را بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره نمایند و برای این فایل‌ها نیز در هارد پسورد گذاری کند ضمن آنکه به هیچ عنوان این حافظه‌های جانبی را در دسترس دیگران قرار ندهند.

وی یادآور شد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است که با رعایت موارد ساده ایمنی می‌توانند مانع از ورود و دست اندازی دیگران به حریم خصوصی خود شوند.

سرهنگ علی‌بخشی در پایان گفت: همچنین کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن