Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اعتماد بي مورد به همکار، کار دست مرد همدانی داد

اعتماد بي مورد به همکار، کار دست مرد همدانی داد

رئيس پليس فتا استان همدان از دستگيري عامل برداشت غير مجاز که با سوء استفاده از اعتماد همکارش اقدام به خالي ‌کردن حساب بانکي وي کرده بود، خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ دوم فيروز سرخوش نهاد در تشریح این خبر گفت: در پي شکايت خانمي مبني بر اين که مبلغی به صورت غير مجاز و در قالب خريد اينترنتي از حساب بانکي وي برداشت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي‌ها مشخص شد که برداشت کننده غیر مجاز، با استفاده از رمز دوم کارت عابر بانک اقدام به خريد کالا کرده است که با انجام تحقيقات فني، هويت متهم شناسايي و مشخص شد وي همکار شاکي در يک شرکت خصوصي است.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: متهم در بازجويي های اوليه بيان داشت، شاکي از همکاران من است و چندي پيش براي وی خريد انجام دام که شماره کارت و رمز دوم نامبرده را در گوشيم ذخيره و بعدا به صورت اينترنتي با این کارت خريد کردم.

این مقام انتظامی با بيان اين‌ که متاسفانه سهل انگاري در نگهداري کارت و اطلاعات بانکي موجب بروز چنين پرونده‌هايي مي‌شود، به شهروندان توصيه کرد: به هيچ عنوان کارت بانکي و رمز آن را در اختيار ديگران نگذاريد و در صورت نیاز به این کار، حتما بعد از دريافت کارت در کوتاهترين زمان ممکن رمز اول و دوم کارت بانکي خود را تغيير دهند.

وي با اشاره به این که رمز گذاري چندين کارت با يک رمز نيز اشتباه بوده و متاسفانه بعضی شهروندان براي چندين کارت، يک رمز بانکي انتخاب می کنند، افزود: تغيير دروه‌اي رمزهاي کارت بانکي يک ضرروت است و نبايد از رمزهايي مثل تاريخ تولد، شمار شناسنامه يا چهار رقم اول و آخر کارت ملي استفاده کرد.

رئيس پليس فتا استان در پايان گفت: شهروندان مي‌توانند در صورت مواجهه با جرایم مشهود در فضاي مجازي مراتب را از طريق سايت پليس فتا به نشاني cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمي اعلام کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن