Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث همدانی ها 760 هزار بار با 110 تماس گرفته اند/75 درصد از جرائم استان در همدان اتفاق می افتد

همدانی ها 760 هزار بار با 110 تماس گرفته اند/75 درصد از جرائم استان در همدان اتفاق می افتد

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در سال جاری 760 هزار تماس با پلیس 110 استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سردار بخشعلی کامرانی صالح در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیا به شمار می رود، اظهار داشت: همدان از سه استان برتر در حفظ و برقراری امنیت است.
وی ادامه داد: به ازای هر یکصد هزار نفر جرائمی همچون سرقت، کلاهبرداری، نزاع و دیگر موارد صورت می گیرد که همدان از 30 تا 50 درصد در میان تمام این جرائم از میانگین کشوری پایین تر است.
کامرانی صالح با اشاره به برخورد با جرائم خشن و مواد مخدر و همچنین کاهش تصادفات به عنوان اولویت های پلیس، یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا، پیشگیری های اجتماعی و جرائم فضای مجازی نیز در اولویت های امسال فرماندهی انتظامی استان قرار داشت.
وی با بیان اینکه چند هزار طرح عملیاتی در استان انجام شده است، گفت: در سال جاری مردم 760 هزار بار با پلیس 110 تماس گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 600 طرح عملیاتی پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادان به ویژه معتادان متجاهر به تعداد هفت هزار نفر صورت گرفته، خاطرنشان کرد: بیش از پنج تن مواد مخدر در استان و همچنین طرح های برون استانی کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان همدان به تبلیغات سوء در خصوص مواد روانگردان در سالهای اخیر و مواد مخدر صنعتی جدید در شرایط فعلی، اظهار داشت: تبلیغاتی در مورد موادی همچون گل و دیگر مواد مخدر انجام می شود و با توجه به نوظهور بودن آن، برخی این مواد را جزء مواد مخدر نمی دانند بنابراین باید در مورد این مواد آگاه سازی انجام شود چراکه برای مثال تأثیرات مخرب ماده ای همچون گل هشت برابر مواد دیگر است.
کامرانی صالح با بیان اینکه همدان استان دوم کشور در مقابله با مواد مخدر است، تصریح کرد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات و باندها 15 درصد افزایش یافته و ارزش کالاهای کشف شده 160 میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به افزایش 20 تا 25 درصدی ترددها، گفت: تصادفات فوتی در حوزه برون شهری 14 درصد به تعداد 40 نفر  و در حوزه درون شهری چهار درصد کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: در سطح کشور نزدیک به 17 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و باید آگاه سازی در راستای کاهش تصادفات انجام شود.
وی با بیان اینکه 24 هزار تماس تلفنی در 197 به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: یک هزار و 200 ملاقات مردمی نیز در سال جاری انجام شده و سعی بر این بوده مشکلات برطرف شود.
کامرانی صالح با بیان اینکه 500 جرم در فضای مجازی استان کشف شده است، یادآور شد: مردم در اولین تهدید در حوزه جرائم فضای مجازی پلیس فتا را در جریان بگذارند.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 300 هزار نفر در سطح استان تحت پوشش آگاه سازی اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: بیش از سه هزار و 500 مراجعه به کلانتری ها با مشاوره به صلح ختم شده است.
وی با اشاره به ارائه 20 هزار خدمت در حوزه صدور گواهینامه و معاینه فنی، اظهار داشت: بیش از یکصد هزار صدور احکام و اوراق قضایی در بخش های مختلف به ثبت رسیده است.
کامرانی صالح به کاهش 16 درصدی جرائم خشن اشاره کرد و افزود: چندین باند سرقت منازل و وسایل نقلیه در استان متلاشی شده و بیش از 200 سارق حرفه ای شناسایی و دستگیر شده اند.
وی همچنین تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و تورم در جرائم بی تأثیر نبوده و نخواهد بود و باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.
کامرانی صالح با بیان اینکه از نهم دی ماه تا اکنون هر روز فراخوان های متعددی از سوی شبکه های معاند مشاهده شده است، یادآور شد: مردم به این نتیجه رسیده اند که دشمن به دنبال موج سواری است و در این زمینه آگاه شده اند و بدون شک توطئه های بعدی دشمن نیز با اطلاع رسانی رسانه ها خنثی خواهد شد.
وی اضافه کرد: بنابر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رویکرد نیروی انتظامی رویکرد مناسبی بوده و سعی ما بر این است که عملکرد بهتر از قبل باشد.
کامرانی صالح با بیان اینکه در خصوص بستن کمربند ایمنی با کاهش تخلفات در جاده های استان روبه رو بوده ایم، اظهار داشت: در حوزه درون شهری تخلفاتی همچون پارک خودروها در برخی مناطق با وجود ممنوعیت توقف افزایش یافته است و در بخش برون شهری نیز تخطی به سمت چپ، سرعت غیرمجاز و همچنین عدم رعایت حق تقدم از بیشترین تخلفات بوده است.
وی شاخص حضور پلیس در صحنه را در همدان 15 دقیقه عنوان کرد و افزود: تمام تماس هایی که با 110 گرفته شود، در مرکز ثبت می شود و نوع عملکرد پلیس نیز در مأموریت ها سنجیده و به ثبت می رسد.
کامرانی صالح افزود: بیش از 75 درصد کل جرائم استان در همدان اتفاق می افتد و مابقی به تمام شهرستانهای دیگر استان اختصاص دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن