Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جاده‌هاي همدان باراني و لغزنده است/توصیه‌های پلیس به رانندگان

جاده‌هاي همدان باراني و لغزنده است/توصیه‌های پلیس به رانندگان

جانشين پليس راه فرماندهي انتظامي استان گفت:‌ بر اثر بارش باران در بيشتر محورهاي مواصلاتي استان ،جاده ها لغزنده است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ سعید اسماعیلی اظهار داشت: هم اكنون همه محورهاي مواصلاتي استان همدان با بارش باران همراه و جاده ها لغزنده است.

وي اضافه كرد: جاده‌هاي خيس يک از عوامل مهم سوانح رانندگي هستند اما به کار گيري تکنيک‌هاي رانندگي ايمن مي‌تواند مانع از آن از بروز سوانح تلخ رانندگي شود.

جانشين پليس راه فرماندهي انتظامي استان همدان در ادامه توجه به موارد ذيل را از سوي رانندگان خواستار شد:

– آرام و بااحتياط رانندگي کنيد، به خصوص سر پيچ‌ها.

– فاصله زيادي را با ماشين جلويي حفظ کنيد.

– هنگامي که لازم است توقف کنيد يا سرعت‌تان را کم کنيد، به آرامي و ملايمت ترمز کنيد.

– هرگز يکباره پايتان را روي ترمز نزنيد.

– اگر ماشين‌تان شروع به لغزيدن کرد، به آهستگي پاي‌تان را از روي گز برداريد و فرمان را در جهتي که مي‌خواهيد جلوي ماشين حرکت کند، بپيچانيد.

–از چاله‌‌هاي آب باران دوري کنيد.

– در همان مسيري که ماشين‌هاي جلويي‌تان حرکت مي‌کنند، رانندگي کنيد.

– بلافاصله از لحظه شروع باران تا زماني که جاده مرطوب است، سرعتتان را کم، يکنواخت و در حد کنترل نگه داريد. در پيچ ها از سرعتتان بکاهيد و به هيچ عنوان به طور ناگهاني ترمز نکنيد.

- قبل از سفر از سلامتي ترمزها و چراغها اطمينان پيدا کنيد و نسبت به تميزي شيشه‌ها و ميدان ديد، تنظيم فرمان و… اقدام کنيد.

- قبل از سفر گوش به زنگ اخبار هواشناسي و آب و هواي مقصد و مبدا باشيد و با تماس با شماره تلفن گوياي 141 از وضعيت راه ها، محدوديت هاي ترافيکي و… مطلع شويد.

سرهنگ اسماعیلی در ادامه گفت: بستن کمربند ايمني به عنوان يک قانون الزامي است چرا که هنگام تصادف تا حدود زيادي از وارد آمدن لطمه جاني به سرنشينان جلوگيري مي‌کند.

جانشين پليس راه فرماندهي انتظامي استان همدان در پايان خاطر نشان كرد: دلايلي مثل خستگي و خواب آلودگي، بي توجهي به مقررات، عجله و شتاب بي‌مورد، عدم تشخيص سهم عبور سايرين، لجبازي، رانندگي در اوج احساسات و… هميشه دلخراش ترين سوانح رانندگي را در پي داشته اند، بنابراين اگر جان خود و اطرافيانتان را دوست داريد، از آنها دوري کنيد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن