Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث در خریدهای اینترنتی بی‌احتیاطی نکنید

در خریدهای اینترنتی بی‌احتیاطی نکنید

فرمانده انتظامى شهرستان نهاوند با اشاره به کشف یک مورد پرونده برداشت غیر مجاز از حساب بانکی توسط کارشناسان پلیس فتا گفت: در صورت مشاهده پیامکی در این خصوص، هرچه سریع‌تر نسبت به مسدودسازی کارت از طریق موبایل بانک، تلفن‌بانک و دستگاه‌های خودپرداز اقدام کنید.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ ساکی در تشریح این خبر گفت: در پى دریافت مرجوعه قضایى از سوى شهروند نهاوندی مبنى‌بر اینکه از حساب بانکی‌اش بصورت غیر مجاز پول برداشت شده است، رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام کردند و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که برداشت‌ها بصورت خریدهای اینترنتی بوده است.

وی اظهار داشت: جهت پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران رمز‌های بانکی خود را که جز اسناد محرمانه شما به شمار می‌آیند در دید و دسترس دیگران قرار نداده و آن‌ها را بصورت دوره‌ای تغییر دهید.

این مقام مسوول بیان کرد: فیشینگ راهی است که تبهکاران اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند و بایستی کاربران در خریدهای اینترنتی خود دقت لازم را داشته باشند.

سرهنگ ساکی در توصیه به کاربران گفت: مجرمان اینترنتی با استفاده از روش‌های جدید و تبلیغات دروغین سعی در دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران رادارند، بنابراین شهروندان باید هوشمندانه در این فضا حضور پیدا کنند و  در صورت مشاهده پیامک مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، هرچه سریع‌تر نسبت به مسدودسازی کارت از طریق موبایل بانک، تلفن‌بانک و دستگاه‌های خودپرداز (خدمات بدون کارت) اقدام کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن