Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دستگیری کلاهبردار ۱۸ ساله در همدان

دستگیری کلاهبردار ۱۸ ساله در همدان

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پسر ۱۸ ساله که از طریق برداشت غیرمجاز (فیشینگ) اقدام به برداشت از حساب کاربران را داشت، دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش اظهار کرد: با مراجعه فردی به مرجع قضایی همدان و ارائه پرونده با عنوان برداشت غیرمجاز از حساب خود، بررسی پرونده به پلیس فتا واگذار شد.

وی افزود: در اظهارات اولیه شاکی و تحقیقات اولیه، مشخص شد که برداشت غیر مجاز به صورت کلاهبرداری فیشینگ بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان درباره شیوه کلاهبرداری فیشینگ گفت: در این روش کلاهبرداران اقدام به ایجاد صفحاتی در فضای مجازی با عنوان شارژ ارزان قیمت کرده و افراد با واردکردن مشخصات بانکی خود در این صفحات، همه اطلاعات خود را در اختیار کلاهبرداران قرار داده و هکرها به راحتی همه حساب افراد را خالی می کنند.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار جوان ۱۸ ساله ای است که در سایتی از مردم درقبال دریافت ۲۰۰۰تومان اقدام به معرفی صیغه در شهر و استان افراد می کرده و از این طریق به ۱۰۰ حساب کاربری دسترسی پیدا و کلاهبرداری کرده است.

سرخوش تاکید کرد: فرد کلاهبردار در ابتدا منکر همه اتهامات شد اما پس از دیدن مستندات انکارناپذیر به اقدامات خود اعتراف کرد.

وی ادامه داد: این جوان مدعی شد که از طریق شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام، با این ربات صیغه یاب آشنا و پس از ساخت صفحات جعلی، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه شیوه کلاهبرداری فیشینگ افزایش یافته و نیاز است تا کاربران برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی نحوه شناسایی صفحات اصلی بانک را از طریق سایت پلیس فتا www.ciber.ir فرا بگیرند و کاربران باید بدانند که به هیچ سایت و کانالی در فضای مجازی نباید اعتماد کرد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن