Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف چهار هزار و ۸۰۰ کیلو مواد مخدر در همدان

کشف چهار هزار و ۸۰۰ کیلو مواد مخدر در همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان همدان کشف شد.

به گزارش "همدان نیوز"، هادی قزوینه ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان این که مهم‌ترین اثر تخریبی مواد مخدر این است که فرد مصرف کننده به یک عنصر خنثی تبدیل می‌شود اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 4 هزار 800 کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان کشف شده‌است.

وی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال 97 با یک درصد رشد مواجه شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به این که در بین مواد مکشوفه هروئین و شیشه بیشترین رشد را نسبت به سال گذشته داشته است گفت: پیش از این افغانستان کانون تولید مواد مخدر سنتی بود و مواد مخدر صنعتی در آسیای شرقی تولید می‌شد اما در حال حاضر این کشور به کانون تولید مواد مخدر صنعتی هم تبدیل شده است و همین موضوع باعث رشد قاچاق مواد مخدر صنعتی شده است.

قزوینه با اشاره به این که قیمت شیشه از کیلویی 80 میلیون تومان به کیلویی 12 میلیون تومان کاهش یافته است عنوان کرد: در 9 ماهه امسال 3 هزار و 793 قاچاقچی عمده و خرد مواد مخدر را هم دستگیر کردیم.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 844 معتاد متجاهر نیز در این مدت دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 26 درصد افزایش روبرو ‌شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان این که پروسه درمان معتادین متجاهر پروسه ناقصی است اظهار داشت: معتادان پس از درمان نیاز به حمایت‌هایی از قبیل شغل دارند و در بحث‌های حمایتی بعد از درمان نقطه ضعف داریم.

قزوینه با بیان که 63 باند تولید و توزیع مواد مخدر نیز در این مدت شناسایی و منهدم شدند گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه با 13 درصد رشد مواجه ‌شده است.

وی عنوان کرد: 8 هزار و 451 عملیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری انجام شده است و روزانه 35 عملیات در این حوزه انجام می‌شود.

قزوینه با اشاره به این که نزدیک به 350 هزار قرص روانگردان نیز در این مدت کشف و ضبط شده است عنوان کرد: 11 قبضه سلاح نیز از باندهای مواد مخدر کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه 22 درصد رشد داشته است.

فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان این که بیش از 72 هزار نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشتند عنوان کرد: جامعه هدف ما در بخش آموزش مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن