Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث مراقب کلاهبرداری سایت‌های جعلی باشید

مراقب کلاهبرداری سایت‌های جعلی باشید

رئیس پلیس فتا استان همدان در خصوص گسترش کلاهبرداری از طریق سایت‌های جعلی  خبر داد و گفت :شهروندان قبل از وارد کردن اطلاعات کاربری و حساب های بانکی خود در هر بستری از اصالت و جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد افزود: افرادی که دارای چندین حساب در یک بانک خاص هستند برای کاهش تعداد مراجعات به بانک، مدیریت متمرکز و راحت‌تر از سایت‌ مختص به آن بانک استفاده می کنند که مجرمان سایبری با استفاده از این امر و طراحی سایت‌های جعلی بانک‌ها به‌ دنبال هدایت قربانیان به سمت این سایت‌ها هستند که با وارد کردن اطلاعات کاربری در آن مجرم می‌تواند با کمترین دردسر به اطلاعات چندین حساب دسترسی داشته باشد و سپس اقدام به خالی کردن تمامی این حساب ها کند.

وی افزود: شهروندان قبل از وارد کردن اطلاعات کاربری و حساب های بانکی خود در هر بستری از اصالت و جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: کاربران می توانند با استفاده از این نکات از اصالت یک سایت‌ بانکی اطمینان حاصل کنند: تمامی سایت‌های بانکی کشور با پیشوند https آغاز می شود، به آدرس دقیق سایت توجه کنند که حرف یا حروفی کم،زیاد یا جابه‌جا نشده باشد.

رئیس پلیس فتا استان همدان در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن