Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث غرق شدن ۶ نفر در همدان

غرق شدن ۶ نفر در همدان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه از فوت 6 نفر بر اثر غرق‌شدگی در 4 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان، دکتر حبیب معصومی با اعلام این خبر اظهار داشت: با غرق شدن و فوت نفر ششم در منطقه آرتیمان شهرستان تویسرکان در هفته گذشته، لزوم توجه بیشتر به خود مراقبتی و توصیه‌های ایمنی احساس می‌شود.
وی افزود: امسال به‌دلیل افزایش بارش‌ها، محیط‌های آبی گسترش بیشتری داشته و دسترسی افراد به این فضاها از جمله برکه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سدها بیشتر شده و به همین نسبت تعدادی از افراد در این محیط ها غرق شده‌اند.  
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: نصب علائم هشدار دهنده در حواشی سدها، رودخانه ها و دیگر محیط های آبی ضروری است اگرچه شنا کردن در استخر به دلیل عمق منظم و فضای ثابت با شنا در دریاچه و رودخانه متفاوت است و حتی برای افرادی که شنا کردن بلد هستند هم خالی از خطر نیست.
وی متذکر شد: برگزاری دوره‌های آموزشی مخاطرات شنا کردن در مناطق حفاظت نشده توسط هیأت‌های ورزشی و آموزش کمک‌های اولیه به غریق نجات‌ها و مربیان از جمله اقداماتی است که در کاهش اینگونه حوادث می تواند مورد توجه قرار گیرد، همچنین مردم بایستی از شنا کردن در کانال‌ها، رودخانه ها و مناطق حفاظت نشده پرهیز کنند.
دکتر معصومی ادامه داد: یادگیری فنون اولیه شنا کردن، شناخت محدودیت‌های محیط شنا، آموزش کودکان از سنین ابتدایی و آگاهی از عمق آب محیط مسائلی است که باید مورد توجه افراد و خانواده ها قرار گیرد چراکه آمار فوتی ها در سال 97 (18 نفر)، سال 98(27 نفر) گزارش شده است و این هشداری برای خانواده‌ها در جهت حفظ جان فرزندانشان در این محیط‌ها است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن