Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کلاهبرداری با درج آگهی در سایت دیوار

کلاهبرداری با درج آگهی در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا استان همدان ازشناسایی متهمی خبر داد که با درج آگهی دروغین در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروند ملایری  کرده بود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش عنوان کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس از طریق یک آگهی فروش لوازم موبایل در سایت دیوار از وی کلاهبرداری کرده است، لذا بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی پرونده مشخص شد مالباخته در یکی از سایت‌های واسطه گر با یک آگهی تحت عنوان فروش لوازم موبایل برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ 3500000 ریال جهت خرید پرداخت کرده که پس از دریافت قطعه خریداری شده متوجه می‌شود جنس دریافتی معیوب بوده و فروشنده دیگر جوابگوی تماس تلفن وی نیست.
این مقام سایبری با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با درج آگهی‌‌های دروغین در سایت‌های واسطه گر به دنبال کلاهبرداری از دیگر شهروندان است،گفت: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا و با اقدامات فنی صورت گرفته، متهم در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و به دادسرا معرفی شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری نماید، به هموطنان توصیه کرد: از پرداخت بیعانه برای خرید کالا از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش لوازم نو و دسته‌ دوم خودداری نمایند، حتی‌الامکان پرداخت را درب منزل و هنگام تحویل گرفتن کالا انجام دهید،تا جایی که امکان دارد برای خرید کالا از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی استفاده کنید.
رئیس پلیس فتا استان همدان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تماس 096380 با همکاران بنده در میان بگذارند./ پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن