Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تصادفات در همدان ۲۱۷ نفر را به کام مرگ فرستاد

تصادفات در همدان ۲۱۷ نفر را به کام مرگ فرستاد

رییس پلیس راه استان همدان گفت: سوانح رانندگی این استان از ابتدای سالجاری تا پایان مهر موجب مرگ ۲۱۷ نفر و مجروح شدن یک هزار و ۵۷۶ نفر شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی افزود: هفت ماهه سال گذشته ۱۹۳ نفر در ۱۶۰ فقره سانحه جان باختند که این آمار در مدت زمان مشابه سال جاری ۲۱۷ نفر در ۱۹۶ فقره سانحه رسیده است که از نظر فقره ۲۳ درصد و از نظر متوفیان ۱۲ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۴۶ نفر در یک هزار و ۲۴۴ سانحه رانندگی هفت ماهه سال گذشته مجروح و مصدوم شدند که این آمار در هفت ماهه امسال به یک هزار و ۱۳۹ فقره با یک هزار و ۵۷۶ مجروح رسیده است که هشت درصد تعداد سوانح و ۲۳ درصد آمار مجروحان کاهش داشته است.
رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه آمار سوانح خسارتی نیز در هفت ماهه امسال ۱۹ درصد کاهش داشته است اظهار داشت: مجموع سوانح جرحی، خسارتی و فوتی استان از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه ۱۲ درصد کاهش داشته است.
سرهنگ عزیزی گفت: میزان سوانح جرحی و فوتی شهرستان همدان در هفت ماهه امسال ۲۲۳ فقره چهار درصد افزایش، ملایر ۱۳۱ فقره ۹ درصد افزایش، نهاوند ۱۰۴ فقره ۵۳ درصد افزایش، بهار ۱۵۱ فقره ۱۷ درصد افزایش، رزن ۵۰ فقره ۲۸ درصد افزایش، درگزین ۱۴ فقره ۲۷ درصد افزایش، کبودراهنگ ۱۷۴ فقره ۶ درصد افزایش و فامنین با ۷۶ فقره ۲۳ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: آمار تصادفات جرحی و فوتی در شهرستان اسدآباد با ۷۵ فقره در هفت ماهه امسال ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در شهرستان تویسرکان با وقوع ۴۸ فقره سانحه نسبت به زمان مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.
رییس پلیس راه استان همدان گفت: در مجموع یک هزار و ۴۶ فقره تصادف هفت ماهه امسال در جاده های برون شهری این استان رخ داده است که ۲۱۰ فقره سانحه در راه های روستایی، ۲۵۲ فقره در راه های فرعی و ۵۸۴ فقره در راه های اصلی بوده است.
سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: پلیس به علت تعدد ماموریت و کمبود نیرو انسانی در راه های روستایی حضوری فیزیکی ندارد همچنین کمتر از ۳۰ درصد راه های فرعی توسط عوامل پلیس راه کنترل و پوشش داده می شود.
وی با بیان اینکه ۴۱ درصد متوفیان سوانح جاده ای این استان در محل حادثه، ۵۸ درصد در بیمارستان و یک درصد در حین انتقال فوت کرده اند افزود: ۶۵ درصد سوانح رانندگی استان همدان مربوط به سواری ها، ۱۵ درصد موتور سیکلت، ۱۴ درصد وانت بارها، پنج درصد کامیون ها و یک درصد سایر وسایل نقلیه است.
رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: ۴۹ درصد سوانح رانندگی استان همدان به علت بی توجهی به جلو ، ۱۸ درصد به خاطر ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز، ۱۳ درصد تجاوز و انحراف به چپ، ۱۱ درصد رعایت نکردن حق تقدم، سه درصد به علت تغییر مسیر ناگهانی، سه درصد به خاطر رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و مابقی سایر علت ها رخ داده است.
سرهنگ عزیزی درباره زمان وقوع سانحه نیز گفت: از یک دقیقه بامداد تا چهار صبح ۹ درصد سوانح،  چهار تا هشت صبح ۶ درصد، هشت تا ۱۲ ظهر ۱۴ درصد، ۱۲ تا ۱۶ حدود ۲۴ درصد، ۱۶ تا ۲۰ حدود ۲۵ درصد و ۲۰ تا ۲۴ حدود ۲۲ درصد سوانح رخ می دهد با این توصیف ۷۱ درصد سوانح در فاصله زمانی ساعت ۱۲ تا ۲۴ اتفاق می افتد.
وی اضافه کرد: هفت ماهه سالجاری ۱۱۲ میلیون و ۹۴۱ هزار تردد از جاده های این استان صورت گرفته است که پنج درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن