Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دوربین های ثبت تخلف در میادین اصلی شهر همدان فعال شد

دوربین های ثبت تخلف در میادین اصلی شهر همدان فعال شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت که دوربین‌های هوشمند نظارتی و ثبت تخلف پلیس در میادین و تقاطع اصلی شهر همدان برای ثبت و ضبط تخلفات رانندگی و اعمال قانون خودروها بدون حضور فیزیکی ماموران فعال شدند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی افزود: یکی از اولویت‌های پلیس راهور استفاده از ابزارهای نوین نظارتی برای کاهش تخلفات و سوانح رانندگی است که در این راستا، نصب و راه اندازی دوربین های هوشمند نظارتی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس بررسی های انجام شده آمار عابران مجروح حوادث رانندگی شهرستان همدان در هشت ماه نخست امسال افزایش محسوسی داشته است، اظهار داشت: در نخستین گام پس از فعال کردن دوربین های هوشمند نظارتی، طرح برخورد با توقف خودروها در محل‌های عبور عابر پیاده در سطح این شهرستان اجرا می شود.
به گفته رییس پلیس راهور شهرستان همدان، یکی از شایع ترین تخلفات رانندگی در شهر همدان توقف خودروها در محل های عبور عابرین و روی خطوط تردد عابرین پیاده است که پلیس با اجرای طرح ویژه ای با این نوع تخلف برخورد کرده و خودروهای متخلف اعمال قانون خواهند شد.
وی افزود: توقف خودروها بر روی خطوط عابر پیاده به ویژه در تقاطع ها موجب عبور عرضی عابران از لابلای خودروها و بروز حوادثی جرحی و فوتی می شود و برهمین اساس این قبیل تخلف توسط دوربین های هوشمند نظارتی ثبت و مالک خودرو متخلف نیز اعمال قانون(جریمه) می شود.
سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه یکی از علل بالا بودن ترافیک در رینگ مرکزی شهر همدان فعال نبودن دوربین های ثبت تخلف به رغم نصب آنها در ورودی این خیابان ها، گفت: این امر موجب ورود خودروهای شخصی به محدوده طرح ترافیکی، پارک های دوبل در خیابان های کم عرض و ایجاد ترافیک و همچنین مشکل در معابر اصلی و مرکزی شهر می شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن