Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث آمار ضرب و جرح در همدان افزایش یافت

آمار ضرب و جرح در همدان افزایش یافت

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: ۱۰ جرم و آسیب با بیشترین فراوانی سطح استان‌ها شناسایی شده است که با اقدامات مناسب توسط قوه قضائیه و دادگستری شاهد کاهش ۷ جرم هستیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین عسگری بیان کرد: بحث ارتقاء سطح آگاهی‌های حقوقی عموم جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه‌های نوین و مکتوب یکی از برنامه‌هایی است که از سوی قوه قضائیه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در جهت کاهش دعاوی و جرائم و آسیب‌های اجتماعی محول شده است.
وی ادامه داد: ۱۰ جرم و آسیب با بیشترین فراوانی سطح استان‌ها شناسایی شده است که با اقدامات مناسب توسط قوه قضائیه و دادگستری استان شاهد کاهش ۷ جرم بودیم و تنها در سه آسیب ضرب و جرح عمدی، توهین و تهدید با افزایش مواجه شدیم که نیاز است با افزایش سطح آگاهی و دانش حقوقی عموم مردم شاهد کاهش محسوس جرائم و دعاوی باشیم.
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به ارسال ده‌ها محتوای پیشگیرانه توسط قوه قضائیه و دادگستری استان در سال جاری در راستای افزایش دانش حقوقی عموم مردم، اظهار کرد: طی قرارداد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی زمینه انتقال مفاهیم و دانش حقوقی و اطلاعات حقوقی توسط پیامک‌ها فراهم شده که ارسال این محتواهای حقوقی محتوا منجر به افزایش دانش حقوقی مردم خواهد شد.
عسگری از افزایش جرائم کلاهبرداری‌های اینترنتی به علت عدم اطلاعات حقوقی در سطح جامعه خبر داد،  افزود: یکی از مشکلات اصلی مجموعه قضایی ضعف دانش حقوقی مردم است در این خصوص باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بتوانیم دانش حقوقی مردم را بالا برده و از تعداد پرونده‌ها کم کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور با مساعدت و همکاری مرکز آمار قوه قضائیه جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار سطح کشور را احصاء کرده و در راستای کاهش این آسیب‌ها برنامه‌هایی مانند برنامه جامع کنترل و کاهش خشونت توسط قوه قضائیه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها ابلاغ می‌کند که برنامه مذکور با همکاری جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اظهار امیدواری کرد: با اجرای مطلوب برنامه جامع کنترل و کاهش خشونت شاهد کاهش جرائم خشن در سطح کشور باشیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن