Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جان باختن 41 عابر پیاده در همدان

جان باختن 41 عابر پیاده در همدان

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه مرگ عابران در جاده‌های استان در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است گفت: در این مدت ۴۱ عابر جان خود را از دست دادند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی گفت: عابران متوفی در ۹ ماهه امسال ۱۳ نفر افزایش داشته و از ۲۸ فوتی در زمان مشابه سال گذشته به ۴۱ نفر از ابتدای سالجاری تا پایان آذر رسیده است.
وی افزود: بیشتر عابران متوفی در جاده های برون شهری افراد بالای ۶۰ سال هستند که خانواده ها باید از ورود آنها به سطح جاده ها به علت سرعت بالای خودرو و پایین بودن توان این افراد در عبور از عرض جاده، جلوگیری کنند.
رییس پلیس راه همدان با بیان اینکه عابران متوفی در مسیرهای فرعی و روستایی نیز اغلب کودکان و افراد کم سن و سال هستند گفت: شمار عابران مجروح نیز در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ نفر افزایش داشته است.
به گفته سرهنگ عزیزی بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام عبور از عرض جاده و بالا بودن سرعت خودروها سبب بالا رفتن آمار مرگ و میر عابران در این استان شده است.
وی گفت: حضور کم تعداد گشتی های پلیس راه در مسیرهای فرعی و روستایی زمینه را برای تردد با سرعت غیرمجاز فراهم کرده در حالیکه میزان عبور عرضی عابران در روستاهای حاشیه راه بسیار زیاد است.
وی اظهار داشت: بیشترین میزان افزایش سوانح فوتی در ۹ ماهه سالجاری مربوط به شهرستان نهاوند بوده به گونه ای که میزان متوفیان در این شهرستان ۱۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته افزایش داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن