Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث آغاز برخورد پلیس فتا همدان با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی

آغاز برخورد پلیس فتا همدان با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از اجرای طرح عملیاتی برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی به ویژه کاربران فضای سایبری خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با توصیه به شهروندان در خصوص استفاده قانونمند و منضبط از فضای مجازی، به مجرمان این حوزه و دارندگان مشاغل مرتبط با اخلاقیات اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد.

وی با بیان اینکه رصد و اشراف اطلاعاتی بر این فضا توسط پلیس فتا در حال انجام است ادامه داد: هرگونه رفتار غیرقانونی و هنجارشکنانه این افراد تحت رصد بوده و پس از یک مرحله اخطار دهی پیامکی در صورت تکرار با تشکیل پرونده قضایی، برخورد قانونی با آنان صورت می گیرد.

رییس پلیس فتا همدان گفت: تاکنون رصد گسترده نشانگاه های اینترنتی استان، فروشندگان پوشاک، عرضه داروهای مجاز و غیرمجاز، آرایشگاه های زنانه، باشگاه های ورزشی، بلاگرها، صنف فروشندگان لباس عروس، آتلیه و عکاسی، تورهای گردشگری و فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی صورت گرفته است.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: نتیجه این رصدها ارسال پیامک اخطاری به بیش از ۲۰ نفر از هنجارشکنان بوده و همچنان فعالیت و عملکرد این افراد تحت نظر قرار گرفته تا در صورت تکرار برابر قانون با آنان رفتار شود.

وی گفت: فضای مجازی همچون دنیای واقعی بستر بروز و ظهور ایده ها و اشکال و فرم های مختلف رفتاری است و به سبب گستردگی و فراگیری و عمق نفوذش، این روزها از اهمیت بیشتری در اشاعه ارزش ها و هنجارها برخوردار است.

رئیس پلیس فتا استان همدان ادامه داد: هنجارهای اخلاقی از جمله مواردی است که در این فضا دستخوش هجمه ها و تهدیدهای سایبری قرار گرفته است که تاثیر مخربی بر سلامت نهاد خانواده و اجتماع گذاشته است و باعث افزایش روز افزون بی بندوباری و طلاق در جامعه شده است.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: فرماندهی انتظامی استان ضمن حمایت از هرگونه فعالیت و کسب و کار مجاز در فضای مجازی از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی در این بستر، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با این پلیس برای رسیدگی سریع تر در میان بگذارند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن