Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث متوفیان سوانح رانندگی در همدان ۱۶ درصد کاهش یافت

متوفیان سوانح رانندگی در همدان ۱۶ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۱۰۸ نفر در چهار ماه امسال در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۹ فوتی بود، ۱۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار سلمان امیری در جلسه راهبری وضعیت تصادفات استان همدان در استانداری افزود: تعداد مجروحان در حوادث رانندگی در این مدت زمان نیز ۵۹۷ نفر ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: تصادف خسارتی درون شهری در چهار ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۸ درصد و در راههای برون شهری و محورهای ارتباطی ۳۴ درصد کاهش داشته است.

سردار امیری تعداد متوفیان سوانح رانندگی استان را در فروردین ۱۷، اردیبهشت ۲۸، خرداد ۲۶ و تیر ۳۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تعداد متوفیان در استان به تفکیک شهرستانها، ملایر ۲۸ نفر، بهار ۱۸ نفر ، کبودرآهنگ ۱۶ نفر ، همدان ۱۲ نفر، رزن ۹ نفر، فامنین هشت نفر، اسدآباد هفت نفر، نهاوند ۶ و درگزین ۲ نفر است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه با تخلفات حادثه ساز برون شهری برخورد شده است، افزود: سرعت غیر مجاز ۸۲ هزار و ۲۱۷ نفر با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به چهار ماه اول سال قبل، سبقت غیرمجاز ۹ هزار و ۳۹۰ مورد با ۲۵ درصد افزایش تخلف، تجاوز به چپ با ۹ هزار و ۲۳۶ مورد با ۶ درصد افزایش و تخلف صحبت با تلفن همراه پنج هزار و ۶ مورد با ۲۹ درصد افزایش اعمال قانون شدند.

وی تاکید کرد: نقض فنی خودرو نیز ۲ هزار و ۷۱۶ مورد بود که افزایش پنج درصدی نسبت به مدت چهار ماه ابتدایی سال قبل داشت.

سردار امیری با بیان اینکه نبستن کمربند ایمنی هم با ۱۲ درصد افزایش به ۷۸ هزار و ۹۰۳ فقره رسید افزود: مجموع تخلفات هم در سال جاری ۱۶ درصد نسبت به چهار ماه سال قبل به ۲۷۹ هزار و ۸۴۱ مورد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت زمان ۴۷ خودرو به علت حرکات مخاطره آمیز توقیف و ۳۶۵ خودرو نیز به صورت ساعتی توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان تصادفات خسارتی درون شهری را یک هزار و ۱۱۵ فقره عنوان کرد و گفت: تعداد مجروحان آن نیز ۱۵۰ نفر بوده که ۶۶ درصد تصادفات داخل شهری مربوط به عابران است.

سردار امیری گفت: در چهار ماه امسال تعداد خودرو در همدان پنج درصد و تعداد رانندگان نیز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی یادآور شد: سال قبل نیز ۱۶ میلیون تردد خودرویی زائران اربعین را در جاده های استان همدان داشتیم.

فرمانده انتظامی استان همدان پیشنهاد کرد: خودروهایی که بیش از ۱۵۰ کیلومتر سرعت می روند به مراجع قضایی معرفی شوند.

به گفته وی استان همدان یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی ، سه هزار و ۳۹۵ کیلومتر راه روستایی، ۸۵ کیلومتر آزاد راه و ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه دارد.

وی ادامه داد: در چهار ماه امسال ۸۹ میلیون و ۶۶۳ هزار خودرو در همدان تردد برون شهری داشته اند که نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان نیز گفت: استان همدان رتبه دوم کاهش تعداد جانباختگان در تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ علی فکری تاکید کرد: ۴۵ درصد از جانباختگان در صحنه، ۴۹ درصد در بیمارستان و ۶ درصد نیز در حین انتقال به بیمارستان فوت می کنند.

رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: ۷۰ درصد جانباختگان زیر ۵۰ سال هستند و بسیاری از مجروحان نیز دچار نقص عضو و قطع نخاع می شوند.

شهردار همدان نیز در خصوص مکانیزه کردن پل های عابر پیاده گفت: با عقد قرارداد با پیمانکاران درصدد هستیم هفت پل را به آسانسور مجهز کنیم.

سیدمسعود حسینی افزود: ۵۳ دوربین پایش تصویری در همدان داریم که ۱۵ مورد نیز به آنها اضافه می شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم دوربین های مربوط به طرح فرد و زوج را در ۶ نقطه شهر نصب کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن