Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث مسافرت‌های تابستانی حجم ترافیک را در همدان افزایش داد

مسافرت‌های تابستانی حجم ترافیک را در همدان افزایش داد

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: مسافرت های تابستانی و همزمانی آن با آغاز سفرهای اربعین ترافیک را در مسیرهای درون شهری این استان افزایش داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ نعمت الله زنگنه اظهار داشت: با نزدیک شدن به ماه پایانی فصل تابستان خانواده ها پیش از بازگشایی مدارس اقدام به مسافرت های درون استانی کرده همچنین میزان حضور همشهریان در بوستان ها و تفرجگاه ها قابل توجه است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر عزیمت زائران کربلای حسینی برای حضور در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی روز به روز در حال افزایش است هر چم در حال حاضر به اوج آغاز سفرهای اربعین نزدیک نشده ایم .

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: بنابراین در ماه پایانی سال همزمانی سفرهای تابستانی، اربعین حسینی و حضور مردم در پارک های تفرجگاه ها موجب تراکم خودرو در خیابان های درون شهری و بروز گره های ترافیک شده است.

سرهنگ زنگنه گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته زائران اربعین حسینی ۱۵ استان واقع در محدوده مرکزی شامل تهران، البرز و قزوین، استان های شمال و شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی، جنوبی و شمالی سمنان و کرمان برای عزیمت به مرقد امام حسین(ع) در اربعین حسینی از شهر همدان تردد می کنند.

وی گفت: به دلیل اینکه احداث کنار گذر غربی همدان هنوز تکمیل نشده است، مسافران و زائران اربعین برای عزیمت به دیگر استان ها مجبور به تردد از مسیرهای درون شهری همدان شوند به گونه ای که ۱۵ استان برای عزیمت به سمت مرز باید از روی پل غدیر شهر همدان عبور کنند.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: با توجه به آغاز سفرهای برون استانی به طور حتم بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص تردد با سرعت غیر مجاز، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی و سبقت نابجا می تواند موجب داغدار شدن خانواده ها شود.

سرهنگ زنگنه یادآو شد: هفته گذشته چندین سانحه فوتی و جرحی در معابر درون شهری همدان رخ داد که منجر به فوت سه تن و مجروحیت چند نفر شد.

وی گفت: در سانحه نخست، یک دستگاه خودروی سواری ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد حین تردد با سرعت غیرمجاز از بالای پل رسالت به سمت پایین، با جداول حاشیه جاده برخورد کرده که این سانحه منجر به فوت ۲ سرنشین این وسیله نقلیه و مجروحیت یک نفر شد.

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: همچنین یک دستگاه خودروی سواری با عابر در بلوار شهید احمدی روشن همدان برخورد کرد که در این تصادف عابر در دم جان یاخت.

سرهنگ زنگنه ادامه داد: این سانحه در فاصله ۱۵ متری پل عابر پیاده رخ داده و این بدان معناست که با وجود پل، متوفی اقدام به عبور عرضی از بلوار کرده و این اقدام وی مرگ او را رقم زد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن