Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اجرای الکترونیک طرح زوج و فرد تردد خودرو از نیمه مهر در همدان

اجرای الکترونیک طرح زوج و فرد تردد خودرو از نیمه مهر در همدان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: هم اینک طرح زوج و فرد با بهره گیری از نیروی انسانی در محدوده طرح در حال اجراست اما از نیمه مهر ۱۴۰۲ با نصب دوربین های هوشمند از سوی شهرداری، این طرح به صورت الکترونیک اجرایی کلید می خورد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ غلامعلی همایی افزود: نصب پایه دوربین و دوربین پایش تصویری و ثبت تخلف در چند نقطه از جمله بلوار کاشانی، بلوار مفتح، میدان جهاد و ایستگاه عباس آباد در حال انجام است و براساس وعده شهرداری این نصب این دوربین ها حداکثر تا نیمه مهر به پایان می رسد.

وی اضافه کرد: پس از پایان نصب دوربین ها ثبت تخلف ورود به محدوده طرح ترافیکی به شکل الکترونیکی صورت می گیرد در حالی که هم اینک ثبت تخلف توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی حاضر در سطح شهر در حال انجام است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار کرد: پیش از ثبت الکترونیکی تخلفات،باید برای مالکان وسائل نقلیه که منزل مسکونی آنها در محدوده طرح ترافیکی است کارت تردد صادر شود تا حقی از این افراد ضایع نشود.

سرهنگ همایی بیان کرد: احتمال افزایش محدوده طرح ترافیکی در برخی از نقاط و اضافه شدن برخی از معابر به این طرح در شهر همدان وجود دارد که با آغاز ثبت الکترونیکی، محدوده طرح ترافیکی برای شهروندان، این موضوع رسانه ای شده و با نصب بنر اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

وی گفت: شهر همدان به دنبال افزایش شمار خودروها و تبدیل شدن ۲ خیابان به پیاده راه، گنجایش لازم برای تردد این میزان وسیله نقلیه را نداشت بنابراین اجرای طرح زوج و فرد ضروری به نظر می رسید.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: طرح زوج و فرد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ اجرایی شده یعنی در این زمان مردم مراجعه ای برای کار اداری به محدوده های تعیین شده ندارند و مراجعات به هسته مرکزی و محدوده طرح برای امور و خریدهای روزانه بوده که در این باره هم می توانند متناسب با پلاک وسیله نقلیه در روزهای زوج یا فرد کار خود را انجام دهند.

سرهنگ همایی اضافه کرد: درصد بالایی از ترددها در محدوده مرکزی شهر همدان صورت می گیرد بنابراین اجرای طرح زوج و فرد از اوایل سال جاری رضایت مندی ۹۰ درصدی مردم را به همراه داشت چراکه موجب کاهش بار ترافیکی و روان سازی تردد شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن