Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث ۱۲۳ متهم زمین خواری در همدان به مراجع قضایی معرفی شدند

۱۲۳ متهم زمین خواری در همدان به مراجع قضایی معرفی شدند

رییس پلیس امنیت اقتصادی همدان گفت: ۱۲۳ متهم زمین خواری نیمه نخست سالجاری در این استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ مجتبی محمدی افزود: در سال های اخیر شاهد افزایش و رشد پدیده زمین خواری هستیم که در این راستا ۶ ماهه امسال ۱۹ پرونده زمین خواری در استان تشکیل و پیگیری شده است.وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی مقابله جدی و همه جانبه با جرائم و مفاسد اقتصادی را در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: در راستای مقابله با زمین خواری ۶۲۸ هزار و ۹۸۳ متر مربع اراضی ملی به ارزش ۷۶۷ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال کشف و ضبط و ۱۲۳ متهم دستگیر شدند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی همدان اظهار کرد: ۱۴ طرح سراسری و استانی در حوزه مقابله با قاچاق سوخت، کالا و قاچاق کالای اساسی و جرائم اقتصادی نیمه نخست امسال اجرا شده است.

سرهنگ محمدی افزود: تمرکز اصلی پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مقابله با قاچاق بر روی پرونده های کلان، سازمان یافته و باندی است و نیمه نخست امسال شمار پرونده های تشکیل شده ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد پرونده های خُرد با ارزش زیر یک میلیارد ریال ۱۴ درصد کاهش و پرونده های بالای یک میلیارد ریال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی همدان با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق در ۶ ماهه اول امسال از نظر ریالی ۱۸ درصد افزایش داشته است ادامه داد: اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا با اولویت کالای گمرکی، دخانی، کالای ممنوعه، کالای اساسی، مثل آرد، گندم و دام زنده، در چهار فرایند ورود و خروج، حمل و نقل، انبار و توزیع است.

سرهنگ محمدی گفت: به منظور مقابله با خودروهای قاچاق بر معروف به خودروهای شوتی، ۳۳۶ دستگاه خودروی شوتی توقیف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: ۴۵۱ هزار و ۳۸۰ لیتر سوخت قاچاق از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور امسال کشف و ضبط شده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی همدان از افزایش ۱۰۰ درصدی کشف لوازم خانگی، تجهیزات و لوازم رایانه خبرداد و اظهار کرد: هفت مرحله طرح سراسری برای مقابله با جرائم اقتصادی برگزار شده است که در این حوزه شاهد رشد ۵۳ درصدی ارزش ریالی پرونده ها تشکیل شده هستیم.

سرهنگ محمدی افزود: ارزش ریالی پرونده های کشف شده از سوی اداره مبارزه با جرائم اقتصادی شامل اختلاس، پولشویی، زمین خواری، فرار مالیاتی، رشوه و ارتشاء نیز ۵۳ درصد رشد داشته است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن