Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی انسداد 225 حلقه چاه‌ غیرمجاز در شهرستان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان خبر داد:
انسداد 225 حلقه چاه‌ غیرمجاز در شهرستان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از انسداد 225 حلقه چاه‌ غیرمجاز در شهرستان همدان خبر داد و گفت: انسداد چاه‌های غیرمجاز سبب صرفه‌جویی بیش از ۱۵ میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد. 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مرتضی عزالدین اظهار داشت: از ابتدای سال 93 تا پایان تیرماه امسال 225 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان همدان مسدود شده که سبب صرفه‌جویی 15 میلیون و 350 هزار مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی همدان شده است.

وی عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را بیش از 6 کیلومتر اعلام کرد و گفت: براساس هدفگذاری انجام شده امسال باید 31 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان همدان مسدود شود که تاکنون 36 حلقه مسدود شده است که بیش از تعهدمان عمل کردیم.

عزالدین بیان کرد: در سال 93، تعداد 108 حلقه و سال گذشته 81 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان همدان مسدود شد.

وی افزود:  تاکنون تعداد 494 دستگاه کنتور هوشمند آب وبرق بر روی چاه های مجاز استان نصب گردیده است و میزان بهره برداری آنها دائما" رصد می شود. 

عزالدین با اشاره به اینکه شهرستان همدان در سال آبی گذشته بارندگی خوبی داشته است، عنوان کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 27 میلیون و 500 هزار مترمکعب کاهش یافته و این در حالی است که سد اکباتان همدان در ماه‌های گذشته سرریز کرده بود.

وی بیان کرد: با وجود ذخیره مناسب آب در پشت سد اکباتان اما نیاز است تا مردم در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند چراکه ممکن است سال آبی آینده بارندگی مناسبی در سطح استان همدان رخ ندهد و از این رو باید به فکر بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه دشت همدان-بهار به عنوان دشت ممنوعه در استان همدان مطرح است، عنوان کرد: وسعت محدوده مطالعاتی این دشت دو هزار و 463 کیلومتر مربع و وسعت آبخوان آن 483 کیلومتر بوده و دوره آماری آن از سال 70-71 آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه در دوره آماری 24 سال گذشته افت سطح آبی در این دشت 22 متر بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر این دشت 21 میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد که با انسداد چاه‌های غیرمجاز و اقدامات حفاظت از منابع آبی به دنبال جبران این کسری در دشت همدان- بهار هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن