Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تشکیل بانک اطلاعاتی برای سرمایه گذاران در همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبر داد:
تشکیل بانک اطلاعاتی برای سرمایه گذاران در همدان

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از ایجاد بانک اطلاعاتی برای سرمایه گذاران خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، در جلسه مشترکی که مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان جهاد کشاورزی استان همدان داشتند، سید ناصر محمودی ضمن اعلام خبر ایجاد بانک اطلاعاتی از مدیران کل دستگاه های مذکور خواست همکاری لازم را برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، محمودی موازی کاری در حوزه سرمایه گذاری را آسیب خواند و افزود: در این حوزه باید همه دستگاه های مرتبط با سرمایه گذاری استان در یک مسیر حرکت کرده و در جهت کمک به روند موجود یک صدا باشند.

وی معتقد است باید در حوزه سرمایه گذاری اطلاعات درست در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا بتواند به راحتی مسیر را انتخاب کرده و با تجزیه و تحلیل وارد گود سرمایه گذاری شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: در این مسیر باید نیروی انسانی کار را هدایت کنیم. علاوه بر این، هدف کلی پروژه ها باید مشخص و شیوه تأمین منابع مالی را درست هدایت کرد و اجرای پروژه هایی که به بخش خصوصی واگذار می شود نیز مشخص شود.

به گفته محمودی، نکته ای که در آن استان عقب افتاده است، بهبود شاخص های فضای کسب و کار است. در ارتقای شاخص ها در استان حذف یا اصلاح قوانین مخل کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد و اولویت  اصلاحیه ها  تعیین گردد.

وی افزود: ضمن برگزاری جلسات کارشناسی با تمامی دستگاه ها، باید برش استانی پروژه ها را در جهت بهبود 8 پله ای بهبود فضای کسب و کار عملیاتی کرد .

محمودی خاطر نشان کرد: تمامی هدف ما این است که اطلاعات درست را به سرمایه گذاران ارائه بدهیم و در این جا با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای سرمایه گذاران که شامل اطلاعات تمامی ادارات مرتبط با سرمایه گذاری اعم از صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی،  میراث فرهنگی و همچنین  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، می توان یک مسیر واحد برای سرمایه گذار ایجاد کرد و در عین حال علاوه بر اطلاعات موجود موانع و نواقص هر پروژه نیز منظور گردد تا بتوان به راحتی طرح را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز بر تغییر برخی روش ها در کار تأکید کرد و گفت: در امر سرمایه گذاری باید برخی موارد را حذف کنیم. امروز بسیاری قوانین و مقررات مخل  سرمایه گذاری هستند که در حقیقت دست و پاگیر شده اند.

حمیدرضا متین افزود: در سرمایه گذاری ابتدا باید طرح مشخص باشد، سرمایه گذار طرح مورد نظر خود را آورده، بررسی شود و استعلام های لازم را از دستگاه هایی چون محیط زیست دریافت کند. در حقیقت ابتدا سرمایه گذار نیاز به مشاوره دارد. مشاوره از سوی برخی نهادها و دستگاه هایی که باید لازمه کار را از ابتدا به سرمایه گذار بدهند.

متین معتقد است امروز تنها مجوز تأسیس صادر کردن مهم نیست، مهم آن است که از تعداد مجوزهایی که صادر می کنیم چند مورد پروانه می گیرند و اقدام به سرمایه گذاری می کنند.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز جزیره ای عمل نکردن سازمان ها تأکید کرد و گفت: ایجاد قوانین و مقررات، اولویت های سرمایه گذاری و جلوگیری از جزیره ای عمل کردن، می توانداز مشوق های لازم سرمایه گذاری باشد.

به پیشنهاد احمد توصیفیان، طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی ضمن شناسایی می تواند در نمایشگاهی قابل ارائه باشد و همچنین فضای کسب و کار استان رصد شود.

رضا عباسی، معاون سازمان جهادکشاورزی نیز بر یکپارچه عمل کردن دستگاه ها اشاره کرد و قرار گرفتن اطلاعات در یک سامانه را روشی درست برای تعیین اولویت ها و ادامه روند کار عنوان کرد.

احمد ترابی معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز ضمن تایید ایجاد بانک اطلاعاتی، در حوزه گردشگری تغییرات کاربری را از مشکلات پیش رو عنوان کرد.

لازم به ذکر است قرار است بانک اطلاعاتی مورد نیاز سرمایه گذاران اعم از پروژه ها و نیروی کار موجود توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان و با همکاری تمامی دستگاه ها از جمله ادارت کل صنعت، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی استان همدان ایجاد شود.

گفتنی است در این جلسه ذوالفقاری مشاور اقتصادی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان جزئیات تشکیل این بانک اطلاعاتی را ارائه داد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن