Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نصب بیش از 3 هزار کنتور هوشمند در چاه‌های آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان خبر داد:
نصب بیش از 3 هزار کنتور هوشمند در چاه‌های آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: بیش از سه هزار و 44 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات نصب شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، مرتضی عزالدین صبح امروز در شورای حفاظت از منابع آب استان همدان اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه سال 1393 تاکنون 14 جلسه شورای حفاظت از منابع آب استانی و تعداد 76 جلسه شهرستانی با موضوعات مختلف انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های غیرمجاز، نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند آب و برق برروی چاه‌ها، تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های گشت و بازرسی، توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز و طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی تشکیل شده است.

وی افزود: سال 93، 659 حلقه چاه غیرمجاز دارای حکم قضائی پر و مسلوب‌المنفعه شده که سبب صرفه‌جویی 80 میلیون مترمکعب منابع آبی زیرزمینی شده و 30 کیلومتر عمق انسداد بوده است.

عزالدین با اعلام اینکه سال گذشته 700 حلقه با حجم آب صرفه‌جویی شده 58 میلیون مترمکعب و عمق انسداد 23 کیلومتر مسدود شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 441 حلقه با حجم صرفه‌جویی 25 میلیون مترمکعب در همدان مسدود شده که 14.7 کیلومتر عمق داشته است.

وی عنوان کرد: در مجموع از ابتدای سال 1393 تاکنون تعداد حدود یک هزار و 800 حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه‌جویی شده 164 میلیون مترمکعب و عمق 67.8 کیلومتر پر و مسلوب‌المنفعه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: از ابتدای سال 1395 تاکنون توسط گرو‌ه‌های گشت و بازرسی مستقر در شهرستان‌ها، از برداشت مازاد بر پروانه 116 چاه آب کشاورزی مجاز و فعال با نصب کنتور هوشمند، اصلاح منصوبات و پلمپ چاه جلوگیری بعمل آمده است.

وی تعداد کل جلسات تشکیل شده کمیته راهبری طرح احیا و تعادل‌بخشی همدان را 41 جلسه اعلام کرد و گفت: اعتبارات مصوب طرح احیا و تعادل‌بخشی استان همدان سال گذشته 12 میلیارد و 757 میلیون تومان بوده که 50 درصد آن معادل 6 میلیارد و 378 میلیون تومان تخصیص یافته و 6 میلیارد و 241 میلیون تومان آن هزینه شده است.

عزالدین با اعلام اینکه باید در راستای هزینه اعتبارات طرح احیا و تعادل‌بخشی براساس برنامه و دستورالعمل ابلاغی اقدام کنیم، گفت: اعتبارات مصوب طرح احیا در سال 95، 13 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که تاکنون تخصیصی داده نشده است.

وی از نصب سه هزار و 44 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق، کنتور الکترومغناطیس و حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات خبر داد و گفت: در راستای ایجاد سامانه دوسویه آب و برق در حدود 94 درصد از کد رمز برق و کد اشتراک آب چاه‌های کشاورزی با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان تطابق داده شده و مابقی آن تا پایان مهر ماه به اتمام خواهد رسید.

عزالدین تشکیل انجمن حفاران و برگزاری نشست‌های مشترک با نمایندگان حفاران، نصب GPS بر روی 84 دستگاه حفاری، راه‌اندازی سامانه طلوع آرین و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های حفاری و برگزاری کارگروه هم اندیشی جهت رفع مشکلات سامانه را از مهمترین اقدامات ساماندهی شرکت‌های حفاری برشمرد.

وی اظهار داشت: مطالعات تعیین سقف کف‌شکنی برای دو دشت همدان-بهار و رزن-قهاوند انجام شده و برای دشت ملایر از سال 94 آغاز و در حال انجام است، برای باقیمانده دشت‌های استان تا پایان سال 95 از محل اعتبارات امسال انجام خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن