Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بدهی 3 هزار میلیاردی یک نفر به سیستم بانکی

بدهی 3 هزار میلیاردی یک نفر به سیستم بانکی

نماینده نوشهر و چالوس با بیان اینکه یک نفر سه هزار و 900 میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است، گفت: فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان حقوق معلمان را نشانه رفته است.

به گزارش "همدان نیوز"، قاسم احمدی‌لاشکی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: چند روز پیش کتابی را با عنوان ابعاد فساد در ایران خواندم که چند جمله از آن را در صحن علنی مطرح می‌کنم، در این کتاب نوشته شده 6 میلیارد تومان اختلاس در بانک صادرات، 123 هزار میلیارد تومان اختلاس در شعبه تجریش بانک صادرات، 400 هزار دلار اختلاس در بانک تجارت رخ داده است.

وی افزود: امروز همین مسائل باعث شده شهرام جزایری‌ها، خاوری‌ها و بابک زنجانی‌‌ها سر برآورند، طبق این کتاب 12 میلیون دلار توسط رئیس بانک شعبه پاریس به نفع گروهک فدائیان خلق و 28 میلیون درهم در یک شرکت متعلق به بانک ملی در دبی اختلاس شده است.

احمدی‌لاشکی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یک اختلاس 500 میلیارد تومانی همزمان در سه بانک سپه، ملت و صادرات رخ داده است، مجلس شورای اسلامی امروز با تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کار بزرگی انجام داد، چراکه این گونه فسادها حقوق معلمان را نشانه رفته است.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان 917 هزار معلم عضو دارد، گفت: چند هزار میلیارد تومان از پول این معلمان در این صندوق گم شده است، این صندوق وضعیت بیماری دارد، طی دو سال گذشته 6 مدیرعامل در بانک سرمایه تغییر کردند. البته شاید این تغییر مدیران عامل بانک سرمایه برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات این بانک بوده است، بانک سرمایه در سال 94 حدود هزار و 500 میلیارد تومان خسارت و زیان دیده است.

احمدی‌لاشکی بر همین اساس تصریح کرد: بیمه معلم که خنثی است، فقط 20 مشاور دارد که از آنجا حقوق دریافت می‌‌کنند، یک نفر سه هزار و 900 میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است و 90 درصد تسهیلات تنها به 30 نفر ارائه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اجازه نخواهد داد دارایی معلمان به تاراج برود.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن