Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرمایه گذاری در همدان نیاز به تعصب بیشتری دارد

معاون امور اقتصادی استانداری همدان:
سرمایه گذاری در همدان نیاز به تعصب بیشتری دارد

جلسه بررسی و حل و فصل مشکلات اجرایی پروژه های شهرک سبز، برج سبز ارم، مجتمع عباس آباد و غارعلیصدر استان همدان با مشارکت سرمایه گذاران خارجی از کشورهای اتریش، آلمان و سوئیس در اداره کل امور اقتصادی و داریی استان همدان برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و معاون امور عمرانی استاندار همدان و هچنین مدیران دستگاه های اجرایی و روسای سازمان ها و شرکت ها، فرمانداران همدان و کبودراهنگ و مدیران کل حوزه معاونت های استانداری همدان برگزار شد، تمامی پروژه های مذکور به بحث و بررسی گذاشته شد و در هر یک از طرح های مذکور، مدیران کل مرتبط با پروژه نظرات و پیشنهادات خود را با سرمایه گذاران مطرح کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان خطاب به مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان که در جلسه حضور داشتند، گفت: حضور تک تک مدیران کل و روسای دستگاه های اجرایی در این جلسه نشان از توجه همگان به موضوع سرمایه گذاری و توسعه و گسترش این بحث است، لذا همگی باید نسبت به سرمایه گذاری تعصب بیشتری داشته باشیم.

رضا قیاسی افزود: تمامی پروژه های شهرک سبز، برج سبز ارم، مجتمع عباس آباد و غارعلیصدر برای استان همدان حائز اهمیت و طرح های بکری هستند، لذا در وهله اول باید تمامی جوانب کار سنجیده شود و توجیه اقتصادی طرح نیز مد نظر سرمایه گذار قرار گیرد و هر یک از پروژه ها در جلسات تخصصی دستگاه های مرتبط نیز مورد بررسی قرار گیرد.

قیاسی به سرمایه گذاران خارجی اطمینان خاطر داد که تمامی مدیران استان قابل اعتماد هستند و در امر سرمایه گذاری پا به پای استاندار پاشنه کشیده به میدان آمده اند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه می گوییم در امر سرمایه گذاری باید تعصب بیشتری داشته باشیم به این خاطر است که باید واحدهای تولیدی را فعال تر کنیم و به طور مسلم آنچه اشتغال ایجاد می کند، سرمایه گذاری جدید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان گفت: در دولت یازدهم تعامل با دنیا گسترش پیدا کرده است و کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده و شوق حضور دارند. امید است شاهد موج حضور سرمایه گذاران در کشور و استان همدان باشیم، همانگونه که هم اکنون نیز شاهد این حضور در کشور و استانمان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: استان همدان امروز تشنه سرمایه گذاری است و از هیچ کمکی در این خصوص فرو گذار نیست و استان برنامه ریزی و آمادگی کامل را برای حمایت از سرمایه گذاران دارد.

فرصت طلایی برای استان همدان

در ادامه معاون امور عمرانی استاندار همدان پروژه های مذکور را یک فرصت طلایی برای استان همدان عنوان کرد و از تمامی دستگاه های اجرایی خواست حداکثر توان خود را در این امر به کار گیرند؛ زیرا این یک پروژه طلایی و استثنایی است.

محمودرضا عراقی افزود: ما از این سرمایه گذاری استقبال کرده و اعلام آمادگی می کنیم در تمام جلسات مربوطه شرکت کرده و هر مشکلی در این زمینه باشد در حد توان برای رفع آن ورود کنیم.

عراقی اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه هایی چون  شهرک سبز در مناطق شمال شهر تعادل شهری در همدان برقرار خواهد شد.

وی درخصوص پروژه غار علیصدر نیز گفت: چون این پروژه در حد ایده می باشد و پیش از این نیز طرح جامعی برای علیصدر در نظر گرفته شده است، بهتر است سرمایه گذاران با شرکت سیاحتی علیصدر هماهنگی لازم را به عمل آورده و آن طرح جامع را مطالعه و مورد بازنگری قرار دهند و همچنین می توانند آن طرح را با طرح خود تلفیق و به روز نمایند.

تضمین انتقال سود و اصل سرمایه گذاری به خارج کشور

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز اظهار امیدواری کرد با همفکری همگان، در اقدام و عمل آنچه که مد نظر مسئولان نظام است را عملیاتی نماییم.

سید ناصر محمودی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، کانون مراجعه سرمایه گذاران خارجی است، لذا تمام تلاش ما در این مرکز این است که هماهنگی های اولیه و کار ستادی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی در مرکز خدمات سرمایه گذاری حضور دارند، جلسات کارشناسی در خصوص پروژه های مذکور برگزار می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خاطر نشان کرد: بر اساس قانون سرمایه گذاری خارجی که دولت تصویب کرده است، دولت ایران انتقال سود سرمایه گذاری و اصل سرمایه را به خارج کشور با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی تضمین می کند.

وی با اشاره به اینکه امروز، ایران به بهشت سرمایه گذاری تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: فرصت های سرمایه گذاری در دولت یازدهم در کشور ایجاد شده است و سیاست نظام به این سمت حرکت می کند که از سرمایه گذاری که داخل کشور صورت می گیرد حمایت کرده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

محمودی خاطر نشان کرد: در طول دو سال گذشته کشورهایی از جمله ایتالیا، آلمان، روسیه، عراق، کانادا، کره جنوبی و  قزاقستان در استان همدان اقدام به سرمایه گذاری کرده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن