Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات 96 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از همدان/400 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

صادرات 96 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از همدان/400 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون صادرات محصولات کشاورزی از استان 96 میلیون دلار بوده است.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اشاره به روند پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار داشت: دولت هفت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده که تا کنون نزدیک به دو هزار میلیارد تومان به فروش رفته و بخشی از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: قرار بر این بود که مطالبات تا پایان مهرماه به طور کامل پرداخت شود اما با توجه به عدم فروش اوراق، پرداخت بدهی به گندمکاران به تعویق افتاد.

رضوانی جلال با بیان اینکه تا کنون 60 درصد مطالبات گندمکاران همدانی پرداخت شده است، یادآور شد: آمار 45 درصدی پرداخت مطالبات در مهرماه، اکنون به 60 درصد رسیده و امید می رود با فروش اوراق، بدهی جهاد کشاورزی به کشاورزان به طور کامل پرداخت شود.

وی با اشاره به تولید 680 هزار تن گندم در استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: از این میزان 533 هزار تن به مبلغ 680 میلیارد تومان خریداری شده که از این میزان 400 میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده و 280 میلیارد تومان نیز در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان به سطح زیر کشت چغندر قند در استان نیز اشاره کرد و افزود: شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت کشت چغندرقند قرار دارد که برداشت از این اراضی از 25 شهریورماه امسال آغاز شده است.

وی ادامه داد: تا امروز 100 هزار تن چغندرقند به کارخانجات تحویل داده شده که 65 درصد به کارخانه قند همدان و مابقی به کارخانجات قند لرستان و اصفهان اختصاص دارد.

رضوانی جلال با بیان اینکه مشکلی برای پرداخت مطالبات چغندکاران وجود  ندارد، اظهار داشت: مطالبات کارخانه قند همدان به چغندرکاران در طول دو مرحله پرداخت خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به وجود ظرفیت 30 تا 40 هزار تن صادرات کشمش در استان، گفت: تا کنون 10 هزار تن کشمش از همدان صادر شده و علیرغم وجود کشورهای رقیب در بازار، امید می رود صادرات این محصول در ایام باقی مانده سال بهبود یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 55 هزارتن سیب زمینی نیز از استان صادر شده که تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

رضوانی جلال در پایان سخنان خود ارزش مالی صادرات محصولات کشاورزی از استان همدان را 96 میلیون دلار عنوان کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن