Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرشماری سال 95 چند میلیارد آب می‌خورد؟

انجام سرشماری 28 میلیون نفر از جمعیت کشور؛
سرشماری سال 95 چند میلیارد آب می‌خورد؟

رئیس مرکز آمار ایران گفت: تا صبح دیروز سرشماری 28 میلیون و 758 هزار نفر معادل هشت میلیون و 665 هزار خانوار به طور کامل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، امیدعلی پارسا در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میانگین سرشماری در کشور 33.06 درصد است، اظهار داشت: میانگین استان همدان 35.01 درصد است که از میانگین کشور بیشتر است.

وی ادامه داد: استانهای خراسان جنوبی، لرستان، فارس، گلستان، ایلام و کردستان از هدفی که برایشان مشخص شده جلوتر هستند و همدان یک تا دو درصد از این هدف عقب تر است اما نگرانی در این زمینه وجود ندارد و لازم است که مردم با مأموران همکاری بیشتری داشته باشند.

پارسا با بیان اینکه پیش بینی می شود که سرشماری حضوری تا پیش از موعد مشخص به پایان برسد، یادآور شد: زمان پایان سرشماری 28 آبان ماه است که به طور قطع سرشماری تا این زمان به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به خطای موجود در اطلاعات وارد شده از سوی مردم، خاطرنشان کرد: برخی منزل و یا سکونتگاه دوم خود را به عنوان محل سکونت اصلی قید کرده اند که این خطا از سوی مأموران آمارگیر رفع می شود و در سامانه های مطالعاتی دیگر مرکز آمار این خطا به حداقل می رسد.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: اصرار مرکز آمار بر این است که کدپستی همه همچون کد ملی به صورت یکنواخت وارد شود و کدملی و کدپستی منحصر به فرد در کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع 135 میلیارد تومان اعتبار برای سرشماری در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: قسمت عمده این اعتبار به دستمزد مأمورین آمارگیر و نیروهای سرشماری اختصاص دارد.

پارسا در ادامه یادآور شد: آمار سرشماری در بخش های جمعیت، ساختار جنسیتی، سنی، جابجایی جمعیتی و مهاجرت، سواد، اشتغال، دفترچه بیمه و مسکن جمع آوری می شود و اطلاعات گردآمده پایه دیگر آمار به شمار می رود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع خروجی سرشماری فهرست تمام ایرانیان و منازل مسکونی بستری را فراهم می کند که اقدامات بعدی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت علمی انجام شود.

رئیس مرکز آمار ایران با تأکید بر اینکه در خوداظهاری اصل بر اعتماد به مردم است، اظهار داشت: با این وجود احتمال خطا وجود دارد اما مهم این است که خطاها قابل کنترل باشد.

وی ادامه داد: نتایج سرشماری تا سه ماه آینده به استانها اعلام می شود و نتایج تفضیلی مردادماه سال آینده اعلام خواهد شد.

امیدعلی پارسا با بیان اینکه آمار افراد بی خانمان نیز در سرشماری ثبت خواهد شد، گفت: مأمور سرشماری حتی به افراد کارتن خواب نیز مراجعه می کنند و این افراد نیز در سرشماری لحاظ می شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن