Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدانی‌ها در این روزهای سرد چقدر گاز مصرف می‌کنند؟

همدانی‌ها در این روزهای سرد چقدر گاز مصرف می‌کنند؟

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش مصرف گاز در روزهای سرد اخیر نسبت به روزهای ماقبل خود خبر داد.

محمدمهدی مهدوی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر گفت: مصرف روزانه گاز در چند روز اخیر 13.5 میلیون متر مکعب بوده اما پیش از کاهش شدید دمای هوا، مصرف گاز 11.5 میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 980 میلیون متر مکعب گاز در هشت ماه ابتدایی سال جاری مصرف شده است، خاطرنشان کرد: مصرف گاز در هشت ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش یافته است.

مهدوی همچنین تصریح کرد: روز گذشته نسبت به روز مشابه سال قبل، مصرف گاز با 15 درصد افزایش روبه رو بود.

وی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه قطعی گاز به دلیل افت فشار  و کمبود آن در استان وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به بخش های پرمصرف استان، اظهار داشت: پس از نیروگاه، کارخانه های سیمان هگمتانه و نهاوند بیشترین مصرف گاز را در همدان دارند.

وی با تأکید بر صرفه جویی در مصرف گاز، خاطرنشان کرد: با توجه برودت هوا در نیمه شمالی در کشور، این مناطق با افت فشار گاز مواجه شده که صرفه جویی می تواند شرکت ملی گاز را در ارائه خدمات مستمر به سراسر کشور کمک کند.

مهدوی مصرف گاز در بخش صنعتی را میزان مشخصی عنوان کرد و افزود: مصرف این بخش تنها در ایام سرد سال به میزان کمی افزایش می یابد که چندان قابل توجه نیست اما در بخش خانگی نیاز به صرفه جویی است تا شرکت گاز بتواند در تمامی بخش ها خدمات خوبی را به مشترکین ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در فصل سرد و در بخش خانگی، مصرف گاز 2.5 تا سه برابر می شود، اظهار داشت: 70 درصد مصرف بخش خانگی به وسایل گرمایشی اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: اگر مردم در منزل لباس های گرم و مناسب بپوشند، وسایل گرمایشی اتاق هایی را که مورد استفاده نیست، خاموش کرده و یا شعله وسایل گازسوز را کمتر کنند، در کاهش مصرف گاز اثرگذار خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن