Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف برای صیانت از حق نیروی کار

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مطرح کرد:
کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف برای صیانت از حق نیروی کار

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بر سرعت و کیفیت در ارائه خدمات ارتقاء فرآیند خدمت رسانی و حفظ کرامت مردم تأکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، احمد توصیفیان تاکید کرد: ارتقاء فرآیند خدمت رسانی و حفظ کرامت مردم باید یکی از مهم‌ترین دغدغه های پرسنل و کارشناسان اداره کل  باشد و این اداره کل با عنایت ویژه به این مورد طرح تکریم ارباب رجوع را سرلوحه امور قرار داده و همواره بر اجرای این مهم اهتمام ورزیده است .

وی در این جلسه ضمن اشاره به لزوم بهبود فرآیند انجام امور در این اداره کل عنوان داشت : طرح تکریم ارباب رجوع نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق و مستمر است و مهم‌ترین شاخص‌های رضایتمندی افراد جلو گیری از سرگردانی مراجعین و سرعت و کیفیت در ارائه خدمات‌است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدگاه امام علی(ع) در خصوص حقوق شهروندی اشاره کرد و بیان داشت:امام علی (ع) همواره حاکمان و زمامدارن وقت را به رعایت عدل و انصاف دعوت نموده و متخلفان را تهدید، تنبیه و مجازات کرده است.

دکتر توصیفیان با اشاره به  سیاستهای راهبردی وزارتخانه در بخش های تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:  باید با جدیت و توان مضاعف در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود:  با همت و تلاش کارکنان تعاون،کارورفاه اجتماعی استان توانستیم رتبه خوبی در سطح دستگاه های اجرایی استان  کسب کنیم و باید در سال جاری با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود کوششی همه جانبه در جهت تحقق  اقتصادمقاومتی  داشته باشیم.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان به توضیحاتی درزمینه برنامه ها و فعالیت های کاری در سال جاری پرداخت و تأکید کرد: باید در سال جاری در بخش های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد پیشرفت خوبی در استان باشیم و همچون گذشته در صیانت از اشتغال و نیروی کار از هیچ کوششی دریغ نورزیم و در راستای شعار امسال توجه خاصی به تولیدات داخلی واشاعه فرهنگ مصرف کالاهای داخلی داشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های هیئت تشخیص و حل اختلاف، تسریع در انجام امور مربوط به تعاونیها ، افزایش آمار بازرسی از کارگاهها و آموزش نکات ایمنی در سال جاری در این اداره کل اظهار کرد: کلیه این اقدامات با اصلاح فرآیند انجام امور و با رویکرد افزایش رضایتمندی ارباب رجوع تدوین و اجرایی می شود و لازم است  مدیریت ها و رؤسای شهرستان‌ها پیگیری‌ها واقدامات به موقع را انجام بدهند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن شناسایی و اولویت بندی و مستند سازی فرآیندهای تحقق شاخص های عمومی و اختصاصی مرتبط با ارباب رجوع، بهبود و اصلاح و مکانیزه نمودن فرآیندهای مربوطه و سنجش و ارزیابی از نحوه اجرای آنها و درج و به روزرسانی کلیه خدمات اختصاصی قابل ارائه به مردم در سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را از جمله ضرورتهای اجرای طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع دانست و گفت: تدوین، آموزش و عملیاتی کردن منشور اخلاقی کارکنان و ارزیابی تحقق موارد مندرج در منشور و همچنین تخصیص فضای اداری مناسب، امکانات و تسهیلات لازم برای آسایش و تکریم ارباب رجوع در مراحل مختلف فرآیند ارائه خدمات ، از دیگر مصادیق مهم اجرای این طرح است.

وی همچنین با تاکید بر اصل مسئولیت پذیری در امور اظهارداشت : هدف از برگزاری جلسات شورایاداری را رعایت نظم در امور، بهبود عملکرد در ادارات زیر مجموعه  ، رفع موانع خدمت رسانی به مردم ، اصلاح فرآیندهای دست و پاگیر جهت مراجعین و مردم و رعایت اصل سلامت اداری است و دراین راستا هیچگونه کوتاهی از سوی پرسنل و روسای این اداره کل پذیرفته نخواهد بود و همگان باید نسبت به وظایفی که بعنوان مدیر و مسئول به آنان واگذار گردیده احساس مسئولیت نموده و در قبال آن پاسخگو باشند.

مدیر کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان همدان همچنین در این جلسه با تاکید بر پاسخگویی سریع درخواستها و شکایات مراجعان تاکید نمود : مدیران و روسای این اداره کل می بایست در تمامی بخشهای این اداره کل به درخواستها و شکایات مراجعان در کمترین زمان ممکن رسیدگی نمایند .

وی در این جلسه شورای اداری ضمن گرامیداشت هفته بسیج  برنامه های هفته بسیج تشریح و هماهنگی های لازم در جهت اجرای آن در سطح استان به عمل آید.

توصیفیان در این جلسه با گراميداشت ياد و خاطره رشادتهاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و تجليل از عملكرد فعالانه بسيجیان در همه عرصه ها برهمكاري همه زیر مجموعه ها با سپاه و بسيج در جهت اجراي برنامه هاي هفته مبارک بسیج تاكيد كرد.

وی تاکید کرد : در طول این هفته برنامه‌های مختلفی با همکاری ادارات و نهادها به اجرا در می‌آید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن