Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرشماری یک میلیون و 705 هزار و 508 نفر در همدان/پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان

سرشماری یک میلیون و 705 هزار و 508 نفر در همدان/پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان

رییس سازمان برنامه  و بودجه استان همدان گفت: یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۰۸ نفر تا دو روز گذشته در استان همدان سرشماری شدند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ نفر سرشماری را انجام دادند، اظهار داشت:سرشماری در هر دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام و یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۰۸ نفر تا دو روز گذشته سرشماری شدند.

وی ادامه داد: ۵۳۰ هزار و ۶۶۱ خانوار در این ایام سرشماری شدند و یک درصد نیز به عنوان جمعیت غایب در نظر گرفته شد.

صیدایی با بیان اینکه سرشماری نیاز به عزم همگانی داشت، خاطرنشان کرد: همه همکاری لازم را برای انجام هرچه بهتر سرشماری انجام دادند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به پرداخت یک میلیون تومان حق الزحمه به مأموران سرشماری، اظهار داشت:۵۰ درصد این هزینه ابلاغ شده و به مأموران پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در خصوص اقتصاد مقاومتی، هماهنگی بانکها مورد تأکید است، گفت: ۱۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۸۷ واحد پرداخت و ۲۲ پروژه نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

صیدایی همچنین تصریح کرد: پروژه های ملی استان ۷۰ درصدی پیشرفت فیزیکی داشتند و ساماندهی لازم در این خصوص صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در دیگر استانها همکاری لازم را با مجموعه استان نداشتند، گفت: خوشبختانه همدان وضعیت خوبی در زمینه همکاری بانک ها دارد و با همکاری بانک ها و دستگاه ها ۲۴۳ مصوبه اجرایی در جلسات اقتصاد مقاومتی تصویب شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، تصریح کرد: بر اساس دستور رییس سازمان برنامه و بودجه۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به همدان اختصاص خواهد یافت.

صیدایی همچنین خاطرنشان کرد: جاده سامن شهرستان ملایر با بار ترافیکی بالایی روبه رو است که هفت میلیارد تومان برای رفع گره ترافیکی بین بروجرد و ملایر اختصاص یافت.

وی با اشاره به مشخص شدن سهم اسناد خزانه استان، یادآور شد: موافقت نامه‌های یک هزار و ۸۶۱ پروژه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان و در قالب ۳۸۱ موافقت‌نامه رد و بدل شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵درصد هزینه های دستگاه ها در ۹ ماه ابتدایی سال ابلاغ شده است، اظهار داشت: ماهانه دو میلیارد تومان از اعتبارات دستگاه ها کاهش می‌یافت تا حقوق کارکنان پرداخت شود اما جابجایی اعتبارات دستگاه ها در استان نیز در حال انجام است تا بتوان اعتبارات اختصاص یافته از محل هزینه های دستگاه ها بازگشت داده شود.

صیدایی خاطرنشان کرد:اعتباراتی برای پراخت به افرادی که تا پایان سال قبل بازنشسته شدند، در نظر گرفته شد که از این محل، پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان شهریورماه سال 94 پراخت شد.

وی با اشاره به ابلاغ شش میلیارد تومان برای پرداخت به بازنشستگان تا پایان اسفندماه94، اظهار داشت: به محض رسیدن نقدینگی بازنشستگانی که تا پایان اسفندماه سال قبل بازنشسته شدند، پاداش خود را دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان ادامه داد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و همچنین بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت با تخصیص اعتبارات انجام خواهد شد.

وی به تفکیک اعتبارات راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و افزود: اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی ۳۱ هزار و ۳۹۵ میلیون ریال و اداره کل راهداری ۳۲ هزار و ۹۶۲ میلیون ریال مشخص شده است.

صیدایی به جابجایی اعتبارات پروژه های کمیته های برنامه ریزی شهرستانها اشاره کرد و افزود: احداث کمربندی قروه، زمین شهرداری دمق و احداث مصلای دمق از جمله مواردی بود که تقاضای جابه جایی اعتبارات آن مطرح شد.

وی به توزیع اعتبارات هزینه ای استان اشاره و تصریح کرد: کمک به برگزاری اردوی راهیان نور به میزان دو هزار و ۶۶۰ میلیون ریال، پراخت هدیه روز خبرنگار به میزان ۷۰ میلیون تومان، برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به میزان یک میلیارد تومان، برگزاری همایش و نمایشگاه هفته پژوهش به میزان ۹۰ میلیون تومان و پرداخت اجاره محل احداث بنیاد نخبگان استان به میزان ۱۵۰ میلیون تومان از جمله طرح هایی است که اعتبارات به آن اختصاص یافته است.

صیدایی با اشاره به ابلاغ ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری اجلاس نماز، خاطرنشان کرد: یک دستگاه باید به عنوان متولی برای تخصیص این اعتبارات در نظر گرفته شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن