Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی جابجایی 7 میلیون تن کالا و 4 میلیون مسافر در همدان/70 نقطه پرتصادف همدان شناسایی شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان:
جابجایی 7 میلیون تن کالا و 4 میلیون مسافر در همدان/70 نقطه پرتصادف همدان شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: 70 نقطه در همدان به عنوان نقاط پرتصادف شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد رودباری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 26 آذرماه تا یکم دی ماه هر سال همزمان با هفته حمل و نقل و راهداری است، اظهار داشت: چرخ های ممکلت از لحاظ اقتصادی، صنعتی و گردشگری زمانی بهتر می چرخد که حمل و نقل ایمن و روان تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه هر کشوری با حمل و نقل پویای آن در ارتباط است، یادآور شد: ساخت جاده و یا مسیر حمل و نقل روان، ارزش افزوده را افزایش خواهد داد.

رودباری با بیان اینکه روزانه یک هزار و 152 متر ریل گذاری در راه آهن همدان -تهران انجام می شود، اظهار داشت: ریل گذاری از سمت همدان نیز صورت خواهد گرفت تا پایان امسال عملیات ریل گذاری به پایان برسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل 320 دستگاه اتوبوس در استان فعالیت می کنند، گفت: یک هزار و 108 دستگاه مینی بوس و 776 دستگاه سواری کرایه در استان به حمل و نقل مسافران می‌پردازند.

وی افزود: 13 هزار و 705 دستگاه ناوگان باری و در مجموع 15 هزار و 379 دستگاه حمل و نقل باری و مسافربری در استان وجود دارد.

رودباری با بیان اینکه شش مرکز معاینه فنی در استان فعال هستند، اظهار داشت: این مراکز، معاینه فنی دستگاه های سنگین را انجام می دهند که میزان آلایندگی، تعلیق و ترمز آن ها در مراکز بررسی می شود که در صورت عدم مراجعه رانندگان، کارت هوشمند آنها قطع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 9.5 میلیون تن کالا در استان جابه جا شده است، افزود : جابجایی کالا در استان تا پایان آبان ماه هفت میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد یافته است.

21 هزار راننده همدانی کارت هوشمند دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به برخورداری 21هزار و 940 نفر از رانندگان از کارت هوشمند، یادآور شد: 18 هزار و 845 نفر از این افراد مشغول به کار هستند.

رودباری با بیان اینکه صدور گواهی عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه، کارت سلامت و همچنین بیمه رانندگان در شهرستان ها انجام می شود، خطارنشان کرد: کارت هوشمند رانندگان در اداره کل حمل و نقل و پایانه ها صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از حق بیمه رانندگان از سوی دولت پرداخت می شود، اظهار داشت: 149 شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند که اشتغال یک هزار نفر را فراهم کرده است.

رودباری با اشاره به فعالیت 18مرکز خدمات رفاهی در استان، یادآور شد: در دهه فجر امسال پنج واحد به بهره برداری می رسد و 10 مجتمع نیز در حال ساخت است؛ علاوه بر این 21 متقاضی برای ساخت مجتمع های جدید هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه دو پایانه حمل و نقل کالا در استان وجود دارد، گفت: 96 شرکت در حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: سیمان، سیب زمینی، سنگ آهن، شمش آهن، کلینگر، فرآورده های نفتی، محصولات معدنی، چغندر قند و هندوانه بیشترین توناژ را در حمل و نقل دارند.

رودباری با بیان اینکه 52 شرکت حمل و نقل مسافر در سطح استان خدمات رسانی می کنند، اظهار داشت: 26 شرکت اتوبوس رانی، 21 دستگاه مینی بوس رانی و 10 شرکت سواری و مابقی ترکیبی هستند.

جابجایی 4 میلیون مسافر با ناوگان مسافربری

وی افزود: تعداد کل سفرهای انجام شده تا پایان آبان ماه 400 هزار سفر و تعداد مسافران چهار میلیون و 302 هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد سفر 10  درصد و از لحاظ تعداد مسافر 17 درصد کاهش یافته است.

رودباری با اشاره به فعالیت 12 پایانه مسافربری در استان، اظهار داشت: از این تعداد9 پایانه به شهرداری ها اختصاص دارد و سه پایانه نیز تحت مدیریت بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه تجهیزات ایمنی در سطح راه ها باید افزایش یابد، گفت: تجهیز جاده ها به دوربین های هوشمند در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر 11 دستگاه دوربین ثبت سرعت در سطح جاده ها نصب شده و 55 دستگاه نیز در حال نصب است که تا پایان سال تعداد دوربین ها در 600 کیلومتر راه شریانی استان به 66 دستگاه می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ابراز امیدواری کرد که تمام محورهای شریانی استان به دوربین های هوشمند مجهز شوند.

وی به ثبت سرعت خودروها بین دو دوربین اشاره کرد و افزود: در صورت سرعت بالا در فاصله بین دوربین ها، جریمه اعمال خواهد شد بنابراین به رانندگان توصیه می شود که سرعت مجاز را در طول مسیر رعایت کنند.

رودباری با اشاره به فعالیت 15 دستگاه دوربین نظارت تصویری در استان، گفت: در نظر داریم که پنج دستگاه دیگر برای ثبت تردد در استان نصب شود.

58 دستگاه تردد در جاده های همدان را ثبت می کنند

وی با بیان اینکه 58 دستگاه تردد شمار در استان فعال است، خاطرنشان کرد: در طول سال 115 میلیون تردد توسط این دستگاه ها به ثبت می رسد.

رودباری با تأکید بر تأثیر توناژ بالا بر  تخریب راه ها، اظهار داشت: قرار بر این است که دستگاه هایی توناژ در حال حمل را نیز ثبت کنند تا از حمل توناژ بالا جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه 15 دستگاه VSL در استان فعال است، یادآور شد: سامانه141  برای آگاهی مردم از استقرار راهدارخانه ها، امداد خودروها، مسافت شهرها، آب و هوا و محل مجتمع های خدمات رفاهی برای استفاده مردم در تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

رودباری افزود: 12 دستگاه دستی لیزری خریداری شده و به زودی در اختیار پلیس قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه چهار شرکت امداد خودروی دارای مجوز در سطح راه های استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: 110 دستگاه بی سیم در مراکز ادارات و راهدارخانه ها نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه پنج هزار و 400 کیلومتر راه به اندازه 2.3 راه کشور در استان وجود دارد، افزود: تراکم راه در همدان 26 کیلومتر است که نسبت به میانگین کشور آمار قابل قبولی است.

وی افزود: دو هزار و 401 کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد که همدان85 کیلومتر به میزان 2.8 از آزادراه های کشور را به خود اختصاص می دهد.

رودباری با اشاره به اینکه کشور 15 هزار کیلومتر بزرگراه دارد و در همدان 598 کیلومتر است، یادآور شد: 34.2 درصد از راه های استان بزرگراه است و 3.9 درصد از طول بزرگراه های کشور به همدان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه 110 کیلومتر بزرگراه در استان در حال احداث است، افزود: تبدیل جاده های دو خطه به چهار خطه از برنامه ریزی های دولت است که البته واژگونی در این جاده ها بالاست و 30 درصد از تصادفات را به خود اختصاص می دهد.

رودباری با اشاره به اینکه در استان همدان 79.6 درصد از کل طول راه های روستایی آسفالت شده است، افزود: با توجه به میانگین بالای آسفالت، استان نتوانست برای بهسازی راه ها از اعتبارات ماده180 استفاده کند.

شناسایی 70 نقطه پرتصادف در همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه 106 نقطه در استان به عنوان محل هایی که تصادف در آن ها اتفاق می افتد شناسایی شده است، یادآور شد: کارگروهی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد و نقاط پرتصادف شناخته شدند که بر این اساس 70 نقطه در همدان پر تصادف است.

وی از ساماندهی 70 نقطه پرتصادف استان تا پایان سال خبر داد و افزود: 400  دستگاه راهداری در استان فعال هستند که 72 اصلاح نقطه و پیچ، 32 اصلاح تقاطع، 52 اصلاح پارکینگ و انسداد دورهای غیر مجاز را انجام داده اند.

رودباری با بیان اینکه استفاده از آسفالت های حفاظتی در جاده ها مورد توجه راهداری است، اظهار داشت: 200 کیلومتر آسفالت حفاظتی در راه های روستایی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در راهداری زمستانی 34 پایگاه فعال هستند، تصریح کرد: 19 راهداری و 9 مرکز اداره به حمل و نقل و پایانه ها اختصاص دارد و تجهیز آن انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به فعالیت 527 نفر نیروی انسانی در طرح راهداری زمستانی اشاره کرد و افزود: مراکز به 289 دستگاه خودرو تجهیز شده که از این تعداد 59دستگاه پشتیبانی هستند.

ذخیره 14 هزار تنی نمک برای زمستان

رودباری از خریداری 10 هزارتن نمک و ذخیره چهار هزار تنی از سال گذشته، گفت: مواد سوختی تا یک ماه در راهدارخانه ها ذخیره و علاوه بر این سه برابر میزان نمک موجود، شن و ماسه خریداری شده است.

وی با بیان اینکه باد و کولاک در جاده ها منجر به مسدود شدن مسیر می شود، خاطرنشان کرد: برف جاده را مسدود نمی کند اما کولاک به دلیل مشکلاتی که در جاده ها ایجاد می کند، باعث انسداد جاده خواهد شد و با رسیدن دید رانندگان به 50 متر و یا کمتر از آن، جاده برای تردد باز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: این آمادگی وجود دارد که حتی در صورت بارندگی به اندازه یک متر، راه ها باز باشد.

محمد رودباری همچنین تصریح کرد: تعدادی راهدارخانه در راه های روستایی در نظر گرفته شده و تعدادی تراکتور نیز برای بازگشایی مسیر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین 37 هزار و 159 نفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر به مرز مهران و چذابه رفتند، گفت: یک هزار و 312 سرویس اتوبوسی در استان در این ایام صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: در این ایام پیش فروش بلیت و خرید اینترنتی آن متوقف شد اما وسایل نقلیه در پایانه ها برای جابجایی مسافران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه میانگین عمر دستگاه های حمل و نقل جاده ای در بخش 11 سال است، اظهار داشت: میانگین عمر اتوبوس ها در کشور 10.7 سال است.

عمر 30 ساله مینی‌بوس‌ها در همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان همچنین تصریح کرد: عمر ناوگان مسافربری سواری همدان 9.5 سال، مینی بوس 30 سال و ناوگان باری 24 سال است.

وی افزود: شرکت های تولید کننده مینی بوس در کشور بسیار کم است بنابراین نوسازی مینی بوس ها در دستور کار قرار دارد.

رودباری با اشاره به رسیدگی تخلفات 44 شرکت حمل و نقل مسافر در استان همدان، تصریح کرد: علاوه بر این در کمیسیون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با رانندگان متخلف نیز برخورد می شود.

وی اعتبارات طرح های حمل و نقل و پایانه ها را 112 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 40 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته که به طور عمده به تأمین و تجهیز راهداری اختصاص می یابد.

رودباری به اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره و تصریح کرد: 11 میلیارد تومان برای رفع نقاط پرحادثه و 30 میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه های شریانی و یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تجهیزات فنی، دو میلیارد تومان برای راهدار خانه ها و یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ایمنی راه ها و دو میلیارد و 400 میلیون تومان برای خرید تجهیزات اختصاص یافته که 50 درصد آن تأمین شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: راهداران 400 تا 500 هزار تومان به عنوان حقوق اضافه کار از اداره کل حمل و نقل و پایانه ها دریافت می کنند اما حقوق آنها بر اساس قانون پرداخت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: تعداد تصادفات، مجروحین، خسارات و فوتی از شاخص های بررسی تصادفات در جاده هاست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن