Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی طلاهای تولیدی همدان استاندارد است/هشدار به تولیدکنندگان متخلف طلا

طلاهای تولیدی همدان استاندارد است/هشدار به تولیدکنندگان متخلف طلا

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: امسال 25 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدکننده طلا در همدان صورت گرفته که تنها 2 مورد آن منطبق با استانداردهای مربوطه نبودند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد مددی بیان کرد: نمونه های آزمون شده مربوط به یک واحد طلاسازی به صورت جزئی با استانداردهای تعریف شده مغایرت داشت و در یک مورد از آزمونها نیز این مغایرت جدی بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که میزان عیار طلای تولید شده با عیار رسمی اختلاف عمده داشته باشد، ضمن اخطار به واحد تولیدی برای جلوگیری از تکرار این تخلف، از تولید کننده تعهد کتبی دریافت می شود.

مدیر کل استاندارد همدان اظهار کرد: اگر میزان انطباق طلای تولید شده نسبت به استاندارد مربوطه، بحرانی باشد پروانه کد شناسایی واحد تولید کننده طلا ابطال شده و تولیدکننده به تعزیرات حکومتی یا حسب ضرورت به دادگاه معرفی می شود.

مددی با ذکر اینکه عیارهای رسمی تعریف شده برای طلا 750، 833 و 916 است، تاکید کرد: تولید و عرضه تولیدات طلا خارج از این عیار و بدون کد شناسایی تولیدکننده، ممنوع بوده و با فروشنده و تولیدکننده متخلف برخورد می شود.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: آزمایشگاه هایی مجاز به تعیین عیار فلزات گرانبها هستند که از اداره استاندارد گواهینامه تایید صلاحیت دریافت کرده باشند.

مددی با بیان اینکه کد شناسایی با هدف ایجاد قابلیت شناسایی تولید کنندگان طلا و جواهر ارائه می شود، اضافه کرد: کد شناسایی 'H' برای تولیدات طلای استان همدان تعریف شده است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد قبل از صدور کدشناسایی برای واحدهای تولید طلا برای رعایت استانداردهای مربوطه و عیار رسمی کشور از تمامی تولیدکنندگان تعهدنامه دریافت می کند.

وی اظهار کرد: وظیفه اداره استاندارد بررسی عیار فلزات گرانبها و کنترل مستمر آنها در سطح تولید و عرضه بر اساس روش اجرایی نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدکننده و توزیع کننده مصنوعات طلا است.

46 واحد تولید طلا دارای کد شناسایی در همدان وجود دارد که برنامه اداره کل استاندارد در سالجاری 82 مورد نمونه برداری از مصنوعات تولیدی این واحدها است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن