Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تصمیمات سخت‌گیرانه صندوق توسعه ملی/محاسبات دستگاه‌ها واقع‌بینانه باشد

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:
تصمیمات سخت‌گیرانه صندوق توسعه ملی/محاسبات دستگاه‌ها واقع‌بینانه باشد

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در صندوق توسعه ملی مشکلاتی ایجاد و تصمیمات سخت گیرانه ای اتنخاذ شده که امید می رود تغییر یابد و میانبری برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سعید شیرکوند در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه همدان در ریل اقتصاد مقاومتی قرار دارد، اظهار داشت: در جلسه اقتصاد مقاومتی به گزارش عملکرد دستگاه ها نیاز نیست و باید از زاویه و جایگاه دیگر نگاه کرد و روال عادی را نباید ادامه داد و باید تصمیمات جدید گرفت و اقداماتی خاص انجام داد تا به هدف رسید.

وی با بیان اینکه دستگاه های عضو کمیته های چهارگانه باید عملکرد خود را بررسی کنند، یادآور شد: دستگاه ها اگر دیدند مشکلی ندارند و عملکرد آنها مناسب است به همان روال ادامه دهند اما در غیر این صورت مشکلات را در جلسه با استاندار که شامل اختلاف نظر مدیران دستگاه ها و ناهماهنگی آنها با هم است، مطرح کنند.

شیرکوند با تأکید بر اینکه پیشنهادات و تقاضاهایی که رفع آن از دسترس استان خارج است باید به صورت شفاف و واضح مطرح شود، خاطرنشان کرد: پیشنهادات باید به طور کامل بررسی و سپس مطرح شود تا بتوان به قرارگاه کشوری اقتصاد مقاومتی منتقل کرد.

وی همچنین تصریح کرد: یافتن موانع، مشکلات و ایرادات در استان که از دسترس استان خارج شده از جمله وظایف قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.

شیرکوند با اشاره به هماهنگی مطلوب در استان با بانک ها، اظهار داشت: در خصوص صندوق توسعه ملی مشکلاتی ایجاد و تصمیمات سخت گیرانه ای اتنخاذ شده که امید می رود تغییر یابد و میانبری برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها ایجاد شود.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور از رفع مشکلات چند طرح استان همدان در صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: برای رفع مشکل ثبت طرح‌ها در سایت بهین یاب برای اخذ تسهیلات، مصوبه ای تصویب شده که دستگاه هایی از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بتوانند طرح ها را ثبت کنند اما این مصوبه هنوز به استانها ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه در مواردی هدف گذاری برای طرح ها صحیح نیست، یادآور شد: در مواردی محاسبات اشتباه انجام شده که باید هدف گذاری‌ها در دستگاه‌ها مشخص و واقع بینانه باشد.

شیرکوند افزود: نتیجه هدف گذاری اشتباه عدم تحقق عملکرد و یا تحقق آن بیش از هدف گذاری صورت گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن