Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات محصولات همدان به 38 کشور

معاون استانداری همدان خبر داد:
صادرات محصولات همدان به 38 کشور

معاون اقتصادی و توسعه مدیریت استانداری همدان گفت: محصولات استان به 38 کشور صادر می شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، رضا قیاسی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه 105 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که 760 مصوبه داشته است، اظهار داشت: 93 طرح در دستور بررسی بانک ها قرار دارد و 145 میلیارد تومان در بانک ها عقد قرار داد شده است.

وی با بیان اینکه طرح هایی در خارج از کارگروه نیز بررسی شده است، افزود: 452 طرح با 281 میلیارد تومان در بانک ها بررسی شده و تسهیلات آن پرداخت شده است.

قیاسی با بیان اینکه 130 هزارتن جو در سال جاری خریداری شده است، یادآور شد: این اقدام مورد رضایت کشاورزان و مردم قرار گرفت که باید به سایر محصولات نیز تعمیم داده شود.

وی با اشاره سرمایه گذاری 16 میلیون یورویی در ساخت دو نیروگاه خورشیدی در همدان، گفت: این نیروگاه ها در آستانه بهره برداری قرار دارند.

قیاسی با بیان اینکه ساخت واحد تولیدی بلوک ساختمانی در ملایر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در صورت بهره برداری این طرح، سرمایه گذاران دیگری از کشور عراق برای اجرای طرح های دیگر در استان همدان وارد عمل خواهند شد.

وی افزود: فاز اول طرح تولیدی بخاری‌های کم مصرف هوشمند در شهرستان رزن با همکاری استرالیا 63  میلیارد ریال سرمایه گذاری را به دنبال داشته است.

معاون اقتصادی و توسعه مدیریت استانداری همدان با بیان اینکه محصولات استان در سال قبل به 31 کشور صادر می شد، افزود: تعداد کشورها در سال جاری به 38  کشور افزایش یافته که این هفت کشور جدید اروپایی هستند.

وی همچنین تصریح کرد: صندوق توسعه ملی جهت ارائه تسهیلات در بانک های عامل عقد قرارداد نکرده و با توجه به نیاز به تسهیلات ارزی و ریالی باید این مشکل برطرف شود.

رضا قیاسی با اشاره به اینکه بخش گردشگری از تسهیلات توسعه و رونق تولید استفاده نکرده است، افزود: امکان ثبت طرح های گردشگری در سایت بهین یاب برای برخورداری از تسهیلات از خواسته های استان است.

وی به تخصیص 140 میلیارد تومان برای تبدیل آبیاری باران به آبیاری قطره ای در بخشی از اراضی کشاورزی استان اشاره و تصریح کرد: این میزان اعتبار از درخواست های استان برای اجرای آبیاری تحت فشار است.

معاون اقتصادی و توسعه مدیریت استان همدان با اشاره به ثبت نام برند تولیدات در سطح کشوری گفت: تقاضا می شود که اختیار ثبت برند به استانها واگذار شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن