Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/افزایش 40 درصدی مصرف گاز در همدان

معاون عمرانی استانداری همدان:
تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/افزایش 40 درصدی مصرف گاز در همدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: مصرف گاز در هشت ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به کل سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمودرضا عراقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه در کمیته عمران و انرژی با توجه به اهداف تعیین شده و مطالعات صورت گرفته، گزارشات تهیه شده است، اظهار داشت: گزارش ارائه شده در خصوص اقتصاد مقاومتی ایده آل نیست چراکه اقتصاد مقاومتی تنها برای یک سال نیست و گزارش تهیه شده استان تنها به برنامه سال 95 اختصاص دارد.

وی در ادامه به مشکلات بخش گردشگری استان اشاره کرد و افزود: عدم برخورداری تأسیسات و طرح های بخش گردشگری از منابع داخلی بانک ها، عدم پیش بینی سهم استانی گردشگری، ضرورت ثبت جهانی آثار طبیعی و تاریخی همدان، عدم برخورداری از نمایشگاه عرضه دائمی محصولات صنایع دستی استان، ضرورت پیش بینی اهرم های تشویقی برای افراد کشف کننده آثار تاریخی از جمله مشکلات و نیازهای بخش گردشگری استان به شمار می رود.

عراقی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های بنیاد مسکن استان 58 درصد است، یادآور شد: در سازمان جهاد کشاورزی نیز میانگین پیشرفت فیزیکی 130 درصد است اما در ارائه تسهیلات از سوی صندوق کشاورزی برای جبران خسارات و محدودیت اختیارات بانک ها در بررسی طرح های بزرگ اقتصادی مشکلاتی وجود دارد.

وی به پیشرفت فیزیکی 98 درصدی پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و افزود: تعیین تکلیف موضوع مسکن مهر یکی از مشکلات موجود در این اداره کل به شمار می رود.

عراقی گفت: میزان پیشرفت فیزیکی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان 60 درصد و در شرکت توزیع نیروی برق 93 درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه سهمیه استان همدان در نصب کنتور های هوشمند در چاه های کشاورزی و صنعتی 12 هزار دستگاه است، اظهار داشت: اگر تفویض اختیارات از شرکت های پیمانکاری به شرکت توزیع نیروی برق استانها واگذار شود، نصب کنتورها راحت تر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های شرکت آب و فاضلاب شهری 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی با پیشرفت فیزیکی 75 درصد پروژه های خود را اجرایی کرده است.

عراقی در ادامه با اشاره به بهره مندی 86 روستای جدید از نعمت گاز، تصریح کرد: در هشت ماه ابتدایی سال جاری مصرف گاز نسبت به کل سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مصرف نفت سفید در هشت ماه ابتدایی سال جاری نسبت به پارسال 12 درصد و نفت کوره 93 درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه با انسداد چاه های غیرمجاز 175 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است، اظهار داشت: همدان در حفاظت از آب اولین استان کشور به شمار می رود.

وی به رفع تصرف 23 هکتار از اراضی دولتی در استان توسط اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: تصفیه 600 لیتر در ثانیه فاضلاب همدان برای مصرف در نیروگاه شهید مفتح از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب همدان بوده که برای تأمین پساب فاضلاب برای نیروگاه 30 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل تصفیه خانه همدان نیاز است.

عراقی با بیان اینکه یک هزار و 850 لیتر آب در سال 85  هدر می شد، اظهار داشت: هدررفت آب در همدان در سال جاری با وجود افزایش جمعیت استان به یک هزار و 600 لیتر کاهش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: تا کنون 128 هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش آبیاری نوین و تحت فشار قرار گرفته است.

منصور رضوانی جلال با بیان اینکه با افزایش راندمان تولید با آبیاری قطره ای می توان بیش از 300 میلیون مترمعکب در مصرف آب صرفه جویی کرد، اظهار داشت: در آبیاری قطره ای 7.5 تا هشت میلیون تومان یارانه پرداخت می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن