Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی میانگین عملکرد استان همدان در سال 95 چقدر است؟

میانگین عملکرد استان همدان در سال 95 چقدر است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: میانگین تحقق عملکرد استان همدان در هشت ماه ابتدایی سال 78 درصد است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اینکه در استان قدم های خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته است، اظهار داشت: همدان در حوزه گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی نوین، معادن غنی و تکنولوژی های برتر ظرفیت های زیادی دارد.

وی ادامه داد: تا به امروز 22 پروژه استان به بخش خصوصی واگذار شده و 162 پروژه آماده واگذاری است که اقداماتی در راستای واگذاری این طرح ها صورت گرفته است.

صیدایی با بیان اینکه درصد تحقق عملکرد دستگاه‌ها تا پایان آبان ماه مشخص شده است، یادآور شد: میانگین عملکرد استان در هشت ماه ابتدایی سال جاری 78 درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان افزود: نظام بانکی همدان همکاری خوبی با مجموعه مدیریتی استان دارد.

سخنرانی‌های موضع گیرانه علیه دولت در جامعه اثرگذار است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز با اشاره به عملکرد کمیه فرهنگی و گفتمان سازی، اظهار داشت: در استان همدان شش جلسه با 54 عنوان برنامه برگزار شده است.

مهرداد نادری فر با تأکید بر اینکه شاخص های مدون تری برای گفتمان سازی در استان ها از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی تعیین شود، خاطرنشان کرد: سخنرانی های موضع گیرانه در خصوص عملکرد دولت در اقتصاد مقاومتی در رسانه ها منتشر می شود که در جامعه اثرگذار است و باید تدابیری اندیشیده شود.

مشکلات مالی عرضه محصولات دانش‌بنیان در بازار

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز با بیان اینکه در خصوص توسعه اقتصاد دانش بنیان پیاده سازی نظام حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ارتقاء پنج دانشگاه به طراز بین المللی و اجرای برنامه های اقتصاد دانش بنیان از جمله اقدامات کمیته علم و فناوری است.

مجید کزازی افزود: از یکصد پروژه کارشناسی ارشد و دکتری، برخی دانشجویانی که بتوانند از مجرای دانش بنیان شدن عبور کنند برای عرضه کالای خود حتی برای 50 میلیون تومان مشکل دارند و باید صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان راه اندازی شود.

وی همچنین تصریح کرد: آورده ابتدایی صندوق سه میلیارد تومان است که از سوی بخش خصوصی نیز 1.5 میلیارد باید تأمین شود که مسئولان ارشد استان می‌توانند در این زمینه دستورات لازم را صادر کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن