Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اعتبارات آموزش و پرورش همدان 35 درصد افزایش یافت

استاندار همدان:
اعتبارات آموزش و پرورش همدان 35 درصد افزایش یافت

استاندار همدان گفت: اعتبارات آموزش و پرورش استان در سال جاری نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای آموزش و پرورش استان همدان ضمن گرامیداشت هفته سوادآموزی، دانایی محوری را از جمله تأکیدات نظام عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در توسعه و اعتلای علمی کشور از همه برای تلاش در این زمینه دعوت کرده اند.

وی با بیان اینکه ایران در منطقه به عنوان ابرقدرت مطرح است، اظهار داشت: این اقتدار و قدرت علیرغم اینکه کشور هدف استکبار قرار دارد، با هدایت های مقام معظم رهبری و تعامل دولت با جهان حاصل شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کشور از لحاظ آسیب های اجتماعی می تواند آسیب پذیر باشد، خاطرنشان کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی 20 سال دیر اقدام شده است.

نیکبخت افزود: مبارزه با آسیب ها می تواند از آموزش و پرورش شروع شود و این نهاد جایگاه مقابله با آُسیب های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه 30 هزار نفر در آموزش و پرورش برای مهارت آموزی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها نیز باید در این خصوص برنامه ریزی صورت بگیرد.

استاندار همدان تأکید کرد: آسیب هایی که می تواند به جوانان لطمه بزند، باید از مقاطع پایه شناسایی شده و با آن مقابله شود.

وی با اشاره به توجه دولت به دانایی محوری، اظهار داشت: تمام دستگاه ها در توانمندسازی و آموزش مهارت های زندگی باید با آموزش و پرورش همکاری کنند که خوشبختانه همدان در این زمینه وضعیت خوبی دارد.

محمدناصر نیکبخت در خصوص تولیدی کردن فعالیت ها در هنرستانها، گفت: اگر این اقدام به دور از تبلیغات و با دقت نظر انجام شود، اقدام شایسته ای است.

وی همچنین تصریح کرد: این برنامه بسیار حساس است و باید هرگونه همکاری برای اجرای طرح مورد از سوی دستگاه ها صورت بگیرد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه نوسازی مدارس باید از اعتبارات کشوری استفاده کند، یادآور شد: 13 درصد از اعتبارات عمرانی کشور به کل استانها اختصاص می یابد و 87 درصد اعتبارات در تهران متمرکز است بنابراین باید مدیران دستگاه ها تلاش کنند که از اعتبارات متمرکز بهره بگیرند.

نیکبخت با بیان اینکه تعداد بی سوادان استان همدان زیاد است، اظهار داشت: همدان با سابقه ای که دارد نباید تعداد زیادی بی سواد داشته باشد.

وی افزود: انسداد مبادی بی سوادی پژوهش و اقدامات علمی را می طلبد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

 استاندار همدان با اشاره به اینکه 400 هزار پروژه روی دست دولت مانده است، خاطرنشان کرد: اولویت دولت برای اجرای این طرح‌ها، واگذاری به بخش خصوصی است و آموزش و پرورش نیز باید پروژه های نیمه کاره  خود را واگذار کند.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اعتبارات استخرهای نیمه کاره آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: قرار بود 30 درصد از اعتبارات از سوی نوسازی مدارس، 30 درصد از سوی استانداری و 30 درصد نیز از سوی آموزش و پرورش برای تجهیز استخرهای دانش آموزی اختصاص یابد.

وی همچنین تصریح کرد: سهم اعتباری سالیانه نوسازی مدارس استان برای تجهیز و تکمیل استخرها 250 میلیون تومان است و هزینه کردن سهم30 درصدی که 14 میلیارد تومان است، 30 سال زمان می برد.

استاندار همدان تأکید کرد: با توجه به این موضوع پروژه ها باید برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی شوند که بر اساس گفته رئیس جمهور برخی دستگاه ها در این زمینه کوتاهی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به نیاز مدارس به آزمایشگاه، یادآور شد: نوسازی مدارس باید 300 میلیون تومان اعتبار برای تأمین و تجهیز آزمایشگاه های مدارس اختصاص دهد.

نیکبخت با بیان اینکه زمانی باید تدریس انجام می شد که تجهیزات مهیا باشد، اظهار داشت: آزمایشگاه ها از نیازهای اساسی آموزشگاه ها هستند که باید تکمیل و تجهیز شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش استان در سال جاری نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش یافته است، یادآور شد: این وضعیت در سایر استانها دیده نمی شود و همدان شرایط خوبی در این زمینه دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن