Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی راه اندازی 80 واحد نمایشگاهی مبل و منبت در ملایر

راه اندازی 80 واحد نمایشگاهی مبل و منبت در ملایر

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان از راه اندازی 80 واحد نمایشگاهی در خوشه مبل و منبت ملایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، کیوان گردان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اهمیت صنایع خرد و کوچک و ظرفیت های محلی در این خصوص، اظهار داشت: ظرفیت های منطقه ای شناسایی شده در صنایع خرد می توانند پربازده باشند.

وی با بیان اینکه خوشه های صنعتی در کشور تجمیع ظرفیت های محلی است، یادآور شد: در همدان 18 خوشه شناسایی شده که از این تعداد مطالعات امکان سنجی 11 طرح انجام شده است.

گردان همچنین تصریح کرد: برنامه های مطالعاتی سه طرح در حال پیگیری است که از جمله خوشه های استان می توان به لبنیات نهاوند، مبل و منبت ملایر، نهاوند و تویسرکان، کشمش ملایر و مصنوعات چرمی همدان اشاره کرد.

وی با تأکید بر استفاده از خوشه های صنعتی برای توسعه بازارها و ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: در کنار خوشه های فعال، کارگاه های آموزشی نیز برگزار می شود.

گردان با بیان اینکه 80 واحد نمایشگاهی در خوشه مبل و منبت ملایر در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در داخل خوشه تولیدات به مراحله نهایی رسیده اما نیاز به توسعه دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده، اظهار داشت: در خصوص بازار فروش برای روستای کردآباد، فروشگاه هایی در سطح استان راه اندازی شده و بازارچه مرزی برای فروش محصولات این روستا در ایلام شکل گرفته است.

گردان با بیان اینکه بازاری نیز در شهر بصره عراق برای فروش محصولات کردآباد در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در تهران، کرمانشاه، کردستان و گیلان دفاتری برای فروش تولیدات این خوشه صنعتی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با اشاره به فعالیت 163 بنگاه در خوشه کردآباد، یادآور شد: تولید این خوشه از 10 به 12 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: در مجموع 110 دوره آموزشی برای فعالان خوشه های صنعتی از اردیبهشت ماه تا کنون در استان برگزار شده و 19 هزار و 800 نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.

گردان با بیان اینکه تا کنون چهار شهرک فناوری در کشور به بهره برداری رسیده است، گفت: یکی از این شهرک ها در همدان قرار دارد.

وی به ایجاد کلینیک های سیار برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی خوشه های استان اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای توسعه بازار واحدهای صنعتی، نمایشگاه های توانمندی های صنایع کوچک در استان برگزار شد.

گردان با بیان اینکه رایزن اوکراین، عراق و بلاروس از صنایع کوچک استان بازدید کرده اند، یادآور شد: بسیاری از واحدهای صنعتی بر اساس مروادتی که انجام شده، توانسته اند محصولات خود را صادر کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن