Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات 500 میلیون دلاری واحدهای صنعتی و کشاورزی همدان

صادرات 500 میلیون دلاری واحدهای صنعتی و کشاورزی همدان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان به صادرات 500 میلیون دلاری واحدهای صنعتی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: 30 طرح صنعتی در استان در حال حاضر با پیشرفت 60 درصدی روبه رو هستند و 48 طرح نیز پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حمیدرضا متین در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان  همدان  با بیان اینکه شش طرح اقتصادی همدان به ارزش 302 میلیون دلار بررسی شده و آماده ارسال به صندوق توسعه ملی است، اظهار داشت: این طرح ها تا هفته آینده کارسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه از این میزان 220 میلیون دلار به پتروشیمی ابن سینا اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد زنجیره مواد اولیه صنعت فولاد، طرح گندله سازی با 83 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که تسهیلاتی بالغ بر 15 میلیون دلار جهت تکمیل طرح در نظر گرفته شده است.

متین در ادامه یادآور شد: بانک صنعت و معدن شش طرح را به ارزش 60 میلیارد تومان جهت پرداخت تسهیلات پذیرفته است.

وی با اشاره به ارتقاء رقابت پذیری صنایع کوچک، گفت: در این راستا 160 دوره آموزشی با شرکت دو هزار و 247 نفر و در مجموع 24 هزار و 140 نفر ساعت در استان برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به هدف گذاری صادرات 167 میلیون دلاری از استان در سال جاری، تصریح کرد: همدان بر اساس هدف گذاری ها تا کنون با 70 میلیون دلار صادرات مثبت روبه رو بوده است.

وی افزود: از 110 میلیون دلار صادرات صورت گرفته از استان 97 میلیون دلار به گمرک همدان اختصاص دارد و 80 میلیون دلار صادرات با کارت گمرک همدان صورت گرفته است.

متین به صادرات 500 میلیون دلاری واحدهای صنعتی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: 30 طرح صنعتی در استان در حال حاضر با پیشرفت 60 درصدی روبه رو هستند و 48 طرح نیز پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

وی با اشاره به کلنگ زنی 33 طرح اقتصادی در سال 93 در همدان، اظهار داشت: از این تعداد 14 طرح برش استانی دارد که پروانه بهره برداری 11 طرح با سرمایه گذاری سه هزار و 890 میلیارد تومانی و اشتغال چهار هزار و 600 نفر صادر شده و سه طرح نیز تا پایان کار دولت به بهره برداری خواهد رسید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن