Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرانه مصرف آب در همدان چقدر است؟

سرانه مصرف آب در همدان چقدر است؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان به ایجاد تأسیسات فاضلاب در همه شهرهای استان همدان اشاره کرد و گفت: در هر شبانه‌روز 230 لیتر آب به ازای هر نفر در همدان تولید می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب همدان، سیدهادی حسینی‌بیدار  در سالروز تأسیس شرکت آب و فاضلاب استان همدان،اظهار کرد: به دنبال تصویب قانون تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب شهری در سال 69، در مجلس شورای اسلامی، به تدریج شرکت‌های آب و فاضلاب توسط وزارت نیرو در استان‌‌ها تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در همان سال یکی از مدیران شرکت سهامی آب منطقه‌ای غرب به عنوان مجری تأسیس آب و فاضلاب استان همدان تعیین و اقدامات قانونی خود را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: در سال 1370 شرکت آبفا در سازمان ثبت اسناد و املاک استان همدان و در دفتر ثبت شرکت‌های سازمان مذکور به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان همدان فعالیت‌های اجرایی خود را با تحویل گرفتن سازمان آب شهر همدان از شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای غرب و تأسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب از شهرداری همدان آغاز کرده است، بیان کرد: به تدریج طی سال‌های 72 و 73 تأسیسات آب شرب و نیروی انسانی همه شهرهای تابعه استان همدان از شهرداری‌ها به شرکت آب و فاضلاب استان همدان منتقل شد.

حسینی‌بیدار در ادامه با اشاره به اینکه 99.86 درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش آب شرب شهری قرار دارند، گفت: 356 هزار و 355 فقره مشترک آب در همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 178 حلقه چاه فعال در همدان مورد استفاده است، گفت: دو دهنه چشمه و دو رشته قنات نیز در تأمین آب شهر همدان نقش دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 75 باب مخزن فعال آب در همدان وجود دارد، افزود: ظرفیت این مخازن 296 هزار و 893 متر مکعب است.

وی تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آب را 25 باب دانست و اظهار کرد: سرانه تولید آب در شبانه‌روز به ازای هر نفر 230 لیتر و سرانه مصرف، 173 لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر است.

حسینی‌بیدار جمعیت زیر پوشش فاضلاب را 790 هزار و 787 نفر دانست و گفت: این میزان 70.70 درصد جمعیت استان همدان را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هشت باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در استان همدان فعال است، گفت: طول شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب 1370 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: طول خطوط انتقال فاضلاب 58 کیلومتر و ظرفیت تصیفه‌خانه فاضلاب در دست بهره‌برداری نیز 5000 متر مکعب در شبانه‌روز است.

وی در پایان اضافه کرد: تأسیسات فاضلاب شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، بهار، کبودراهنگ و رزن اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن