Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد یورویی ایتالیا در راه‌آهن سریع السیر تهران-همدان

خجسته خبر داد:
سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد یورویی ایتالیا در راه‌آهن سریع السیر تهران-همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد یورویی ایتالیا در راه‌آهن سریع السیر تهران-همدان و قم-اراک خبر داد.

به گزارش  "همدان نیوز"، رئیس مجمع نمایندگان استان همدان اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته مجمع نمایندگان و مسئولین ارشد استان و عزم دولت برای رسیدگی و اتمام پروژه راه آهن تهران –همدان و نهایی شدن مذاکرات ابتدایی با کشور ایتالیا برای سرمایه‌گذاری چهار میلیارد یورویی در راه‌آهن ایران امیدواریم این پروژه پس از اتمام ریل گذاری در چند ماه آینده، تجهیز و ایستگاه های مواصلاتی آن نیز تکمیل و بهره برداری گردد.

امیر خجسته گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کشور ایتالیا سرمایه‌گذاری‌ مستقیم خود را در دو خط سریع‌السیر ریلی قم به اراک و تهران به همدان انجام خواهد داد و همچنین در حوزه تامین ناوگان راه‌آهن سریع‌السیر نیز حضوری جدی خواهد داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت : طبق پیش‌بینی‌ها و در صورت تأمین بودجه موردنیاز توسط دولت تا ۴ سال آینده شاهد تکمیل راه‌آهن تهران-همدان-کربلا خواهیم بود و مسافران نیمه شمالی  کشور با توجه به کوتاه‌تر بودن مسیر کرمانشاه به سمت کربلا دیگر نیازی به عزیمت به سمت شلمچه و جابجایی از طریق بصره نخواهند داشت.

خجسته با اشاره به مذاکرات سیاسی سه جانبه صورت گرفته بین ایران، تاجیکستان و قرقیزستان، جهت احداث خط‌آهن ایران-افغانستان-تاجیکستان-قرقیزستان-چین به طول 2000 کیلومتر گفت وزارت راه و شهرسازی در حال یک برنامه ریزی بلند مدت برای تحول صنعت حمل و نقل کشور بوده که جای قدر دانی دارد و با توجه به اقبال ایجاد شده برای سرمایه گذاری توسط کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، چین در این حوزه میتوان چشم انداز خوبی را پیش بینی کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن