Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت تسهیلات 41 میلیون دلاری به شرکت شیشه همدان

پرداخت تسهیلات 41 میلیون دلاری به شرکت شیشه همدان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: پرداخت 41 میلیون دلار تسهیلات به شرکت شیشه همدان در صندوق توسعه ملی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حمیدرضا متین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بیان اینکه 302 میلیارد تومان طرح آماده ارسال به صندوق توسعه ملی در استان وجود داشت، اظهار داشت: پنج طرح در جلسه با مدیران صندوق مطرح و قرار بر تصویب هر پنج طرح شد.

متین همچنین تصریح کرد: شرکت شیشه با 41 میلیون دلار، شرکت پتروشیمی ابن سینا، دژپل آرین، نهاوند سیلیس و بنیاد بتن ایرانیان در صندوق مطرح و اختصاص تسهیلات به این طرح ها به تصویب رسید.

قائم مقام شرکت شیشه همدان با اشاره به مشکل دفع پسماند این شرکت، گفت: شرکت شیشه 41 سال پیش تأسیس شده و در 35 سال اخیر در حال فعالیت و تولید است و هیچ معوقه و مبالغ پرداخت نشده ای ندارد.

حمیدرضا رهبر همچنین تصریح کرد: خوشبختانه طرح جدید شرکت شیشه در صندوق توسعه ملی تصویب شده و در روزهایی که حال صنعت خوب نیست، شرکت شیشه با قوت پیش می رود و این سوء تفاهم پیش آمده در بین برخی افراد که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه ایجاد موانع تولید است و به واحدی که وضعیت خوبی ندارد، کاری ندارند و مشکلاتی را برای واحدهای فعال ایجاد می کنند.

رهبر با بیان اینکه 200 نیروی انسانی جدید در شرکت شیشه مشغول به کار خواهند شد، گفت: شرکت شیشه تا کنون 18 میلیارد تومان از منابع داخلی خود برای تجهیزات ساختمانی استفاده کرده است.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان با اشاره به حمل سیلیس از معدن به شرکت، اظهار داشت: حاصل تولید سیلیس، نرمه هایی هست که در حوضچه های شرکت شیشه دپو می شود و 35 سال است که هر دو، سه و یا چهار ماه یکبار در مناطق مشخص تخلیه و دفن می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای حمل سیلیس پس از این سالها، برخی مانع می شوند و مطرح می کنند که عامل تخریب محیط زیست است؛ مدیرکل محیط زیست همکاری خوبی دارد اما در بدنه این دستگاه برخی مانع هستند.

رهبر با بیان اینکه پسماندی فرآیند از شیشه شویی در شرکت شیشه همدان تولید می شود، گفت: خاک شیشه دیگر پسماند شرکت شیشه است که جزء زباله های عادی به شمار می رود و قرار بر این شد که در محل دفن زباله های شهرداری، دفن شود اما شهرداری مانع آن شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن