Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان 90 روز کاری دیگر منتظر قطار می‌ماند/80 کیلومتر تا همدان بیشتر نمانده است

همدان 90 روز کاری دیگر منتظر قطار می‌ماند/80 کیلومتر تا همدان بیشتر نمانده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ریل‌گذاری راه‌آهن همدان ـ تهران نسبت به گذشته روند بهتری را به خود گرفته و در حال حاضر ریل‌گذاری به کیلومتر ۱۷۵ رسیده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه  روز گذشته از پروژه راه آهن همدان-تهران بازدید کردند که براساس وضعیت موجود پروژه از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

وی در حاشیه بازدید از این پروژه اظهار داشت: عملیات ریل‌گذاری پروژه‌ راه آهن همدان-تهران در حال انجام است و امیدواریم سرعت پروژه از این میزان نیز افزایش یابد.

فرزانه با بیان اینکه زیرسازی کل مسیر 266 کیلومتری تا ایستگاه رباط شورین همدان انجام شده است افزود: در حال حاضر 175 کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شده و بیش از 80 کیلومتر تا ایستگاه همدان فاصله است.

وی با اشاره به اینکه ریل‌ها در نوبران کوبلاژ شده و سپس به محل اجرا در حوزه استخفاظی همدان منتقل می‌شود تصریح کرد: به صورت میانگین روزانه یک هزار و 152 متر از راه‌آهن همدان- تهران ریل‌گذاری می‌شود.

فرزانه با بیان اینکه با وضعیت موجود 80 تا 90 روز کاری برای رسیدن ریل‌گذاری به ایستگاه همدان زمان نیاز است اظهار داشت: با توجه به فصل زمستان به دنبال این هستیم که شیفت را دو برابر کرده یا خط دوم برای ریل گذاری به ‌کار گرفته شود تا بتوان از این طریق ریل‌گذاری به دو کیلومتر در روز افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه ریل‌گذاری وارد حوزه شهرستان همدان شده و گردنه دخان را پشت سر گذاشته است عنوان کرد: تاکنون 175 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و در حال حاضر بالاست 15 کیلومتر جلوتر از روند ریل ‌گذاری است.

وی  با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین ریل برای پروژه راه‌آهن همدان-تهران وجود ندارد اظهار داشت: ریل مورد نیاز برای پروژه‌های ریلی ایران از کشورهایی همچون هند، چین و ایتالیا وارد می‌شود.

فرزانه درباره اعتبارات این پروژه نیز گفت: 600 تا 650 میلیارد تومان کل هزینه‌ای است که تا به الان اتفاق افتاده است و در اعتبارات اخیر نیز 80 میلیارد تومان اعتبارات نقدی دیده شده و 120 میلیارد تومان نیز به صورت اسناد خزانه به پروژه تخصیص می‌یابد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن