Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت 600 میلیون تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

پرداخت 600 میلیون تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: 700 میلیون تومان تسهیلات برای حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده بود که از این میزان 600 میلیون تومان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، مجید کزازی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه پیاده سازی نظام حمایت از شرکت های دانش بنیان و پیوست فناوری از وظایفی است که به کمیته علمی و پژوهشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی واگذار شده است، اظهار داشت: 9 پروژه در استان در حمایت از شرکت های دانش بنیان تعریف شده که با همکاری صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی و پارک علم و فناوری اجرا می شود.

وی با اشاره به اختصاص 700 میلیون تومان برای حمایت مالی از شرکت ها و پرداخت 600 میلیون تومان از این میزان تسهیلات، یادآور شد: 3.5 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق نوآوری برای پرداخت به شرکت ها در نظر گرفته شده بود که 70 درصد آن پرداخت شده است.

کزازی گفت: دستگاه ها نیاز فن آورانه و دانش بنیان خود را به کمیته پژوهشی قرارگاه ارائه دهند تا کمیته بتواند طرح ها را در اختیار محققین قرار دهد.

وی افزود: از سه هزار شرکتی که قرار است در کشور تا پایان سال تشکیل شود 50 شرکت سهم همدان بود که از این تعداد 49 شرکت مجوز گرفته اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به فرهنگ سازی در خصوص شکل گیری شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: 26 سمینار در استان در نظر گرفته شده بود که 23 سمینار تا کنون برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: 10 دوره ارتقاء شرکت های دانش بنیان در استان پیش بینی شده بود که شش دوره برگزار شد.

کزازی با بیان اینکه هشت نمایشگاه در استان در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: چهار نمایشگاه ملی و سه نمایشگاه استانی برگزار و به میزان 90 درصد برنامه اجرایی شد.

وی در ادامه یادآور شد: تا پایان سال از 10 مرکز رشد واحدهای فناوری، هشت مرکز افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به اختصاص 300 میلیون تومان از سوی شرکت فاران شیمی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: تقویت واحدهای آرندی در دستور کار کمیته علمی و پژوهشی بود که قرار بر این شد از امکانات استفاده کنند تا بتوانند وارد عرصه رقابت شوند.

وی به بازنگری و اصلاح نظام آموزش عالی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه ها اقداماتی را در این زمینه انجام داده اند.

کزازی در پایان یادآور شد: شرکت فاران شیمی دو محصول فناورانه خود را به مبلغ 45 میلیارد تومان به فروش رساند و به عنوان یکی از شرکت های برتر کشور معرفی شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن