Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی طلب 30 میلیارد تومانی بیمارستان بهشتی همدان از بیمه‌های پایه و تکمیلی

طلب 30 میلیارد تومانی بیمارستان بهشتی همدان از بیمه‌های پایه و تکمیلی

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، پرداخت نشدن مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها را یکی از دغدغه‎های مهم دانست و گفت: در حال حاضر، این بیمارستان بیش از 30 میلیارد تومان از بیمه‌های پایه و تکمیلی، طلب دارد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر محمد ذوالحواریه اظهار کرد: ماهانه حدود 11 هزار بیمار به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی مراجعه می‌کنند که قریب به یک‌هزار و 300 نفر هر ماه بستری و مابقی از خدمات بهداشتی سرپایی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش 70 تخت در مرکز آموزشی درمانی بهشتی در دو سال گذشته، افزود: در حال حاضر، 330 تختخواب در این بیمارستان وجود دارد که با توجه به مرکزیت استان همدان هر روز بیماران زیادی مراجعه می‌کنند و به همین دلیل این بیمارستان با کمبود تخت مواجه است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی از وجود درمانگاه‎های تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز خبر داد و افزود: این درمانگاه‌ها شامل اورولوژی، کلیه، گوارش، خون، غدد داخلی، روانپزشکی، آلرژی، غدد داخلی، ریه و درمانگاه طب فیزیکی است.

وی با اشاره به اینکه چهار اتاق عمل در این بیمارستان فعال است، بیان کرد: هم اکنون 30 تخت دیالیزی در این بیمارستان وجود دارد که به این بیماران، خدمات‌رسانی می‌کنند.

ذوالحواریه با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای تنها مرکز پیوند کلیه در استان است، گفت: هر ماه، 500 مورد عمل جراحی در مرکز آموزشی درمانی بهشتی انجام می‌شود که بخشی از آن مربوط به عمل پیوند کلیه است.

وی با بیان اینکه نگهداری مراکز درمانی هزینه زیادی را می‌طلبد، افزود: این مرکز با کاربری بیمارستانی ساخته نشده و از آنجا که ساختمان آن دچار فرسودگی شده است، هر ماه هزینه زیادی برای بهبود وضع عمرانی صرف می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه عمرانی بیمارستان از محل دولتی تأمین شده است، خاطرنشان کرد: با اجرا شدن طرح تحول سلامت، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بهسازی این مرکز هزینه شده است.

وی در مورد قرارداد بیمارستان با بیمه‌های پایه سخن گفت و تصریح کرد: با وجود اینکه این شرکت‌ها متعهد به پرداخت هزینه‌های درمانی هستند، اما برخی از آنها بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.

ذوالحواریه، پرداخت نکردن مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها را یکی از دغدغه‌های مهم دانست و ادامه داد: در حال حاضر، مرکز آموزشی درمانی بهشتی بیش از 30 میلیارد تومان از بیمه‌های پایه و تکمیلی طلب دارد.

وی تصریح کرد:  اگر بدهی به بیمارستان پرداخت شود و از طرفی پوشش بیمه‌ای بیماران کامل شود می‌توان با آرامش خاطر بیشتری به فعالیت پرداخت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی در خصوص شکایت مردمی از این مرکز گفت: در 10 ماه نخست امسال، یک و نیم درصد شکایت مردمی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته، روند نزولی داشته است.

ذوالحواریه از انجام عملERCP  در این بیمارستان با هزینه بسیار اندک خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 350 بیمار از استان‌های کردستان، مرکزی، ایلام و آذربایجان غربی در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، این عمل جراحی را انجام داده‌اند.

وی در خصوص مشکلات بیمارستان گفت: متأسفانه بیمارستان با کمبود نیروی پرستار و پزشک مواجه است که امیدواریم با مشخص شدن ردیف بودجه، بتوانیم نیروهای جدید جذب کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن